....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Från bajs till rosa..

Kategori: Vardagen

Yes, lite så känns det. Jag har haft en byrå sen jag var ca 6 år. Min mormor köpte den till mig från någon antikmarknad. Sen dess har den hängt med mig i livet! Med tiden har den blivit väldigt nött men det störde mig inte lika mycket som färgen. Mörkbrun kändes bara så fel i alla rum den stått i men jag har inte kommit på tanken att måla den förrän just nyligen.
 
Då gällde det ju att bestämma färg först & främst. Vad ville jag ha? Föst var jag inne på någon mjuk babyblå eller en klargul. Men så såg jag denna chockrosa & sen var alla andra tankar borta. Klart som sjutton att byrån skulle vara riktigt superrosa! Mot en lila vägg & ett annars färgglatt barnrum - det kan bara bli perfekt!
 
Först var jag dock tvungen att avvakta när jag skulle kunna måla rätt ostört, så färgen stod i ett skåp i 1 månad. Nu har barnen påsklov & har sovit hos farmorn i två nätter, alla utom Willow & Star, så nu har jag äntligen målat! Ingen mer brun, inget mer skavt, bara SÅ perfekt chockrosa. Jag är KÄR, jag älskar byrån igen! Till & med K tycker det blev bra & har är ganska svårimpad när det gäller starka färger. Jag hoppas att Isis också kommer att gilla den när hon kommer hem om några timmar. Den står i hennes rum. :)
 
Funderar på att måla beslagen i guld (metallic) längre fram, så att dom sticker ut som en konstrast. Men det är ingen stress. Jag får väl göra det på sommarlovet kanske.
 
 
 
Vill ni också ha denna rosa färg så köpte jag den här:
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0