....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

När det tar stopp....!

Kategori: Tips & erbjudanden

För några år sen var det stopp i duschen. Det gick liksom inte att få bort stoppet hur vi än försökte & tro mig, vi försökte med det mesta vi kunde komma på. Vi petade, lirkade, grävde men det släppte inte. Till slut fick vi ringa slamsug som fick ordna det. Det hade varit en stor fettkaka som satt längre ner - vi hade aldrig fått bort den på egen hand alltså.
 
Snart efter detta blev det stopp i toan. Jag höll på att få psykbryt - jag var ensam hemma med alla barn & det var helg! Det är alltid helg när akuta saker händer... Men jag tänkte att NEJ, jag ska inte ringa någon, det måste gå att lösa (haha...) på egen hand! Jag visste inte varför det var stopp men det svämmade inte över i alla fall, men vattnet sjönk ner extreeeemt långsamt. Jag höll på ett bra tag med det där. Provade olika saker att bända & vrida med nere i toastolen. Det var svettigt, det var inte kul... men POFF, så släppte det! Jag gjorde det! JAG fixade det helt ensam & jag kände mig som värsta superkvinnan!
 
Otroligt skönt att det gick att ordna utan att behöva ringa någon, igen. Men visst är det en trygghet att ha i bakhuvudet att det finns företag som http://spolosug.se/ - om det skiter sig helt. ;) Har du själv någon komisk historia att dela med dig av kring liknande händelse?
 
 

KOMMENTARER:

  • Linn säger:
    2018-11-29 | 12:53:34

    Hade stopp i badkar, handfat och toa förra helgen. Hade precis kommit hem från Polen, stod i duschen och såg att det blev vatten på HELA golvet.
    Min pojkvän försökte lösa det med en sån där sugklocka men det gick inte, så blev slamsug och väckte alla grannar med oväsendet. Sov typ 1,5 timme den natten.
    Var ganska lätt att hålla sig för skratt, närmsta grannen på 80 år blev så nervös att jag fick ge honom 2 öl för att han skulle lugna nerverna, hahaha

    Svar: HAHAHA! Öl hjälper mot det mesta tydligen. Haha, usch. Stopp skapar mer ångest än man tror innan det sker. Jag minns runt 2003 i Brickebacken, då var det stopp hos grannarna vägg i vägg - vilket sen tog sig till vårt badrum. När dom spolade kom det upp avloppsvatten i vår toa OCH duschbrunn!! PANIKEN.... bajs på golvet!
    Cim

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0