....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Förseningar.

Kategori: Vardagen

Sista dagen, sen är det jullov! Det känns rätt skönt faktiskt, men lov som är kortare än sommarlovet känns oftast bättre. Sommarlovet är aaaaalldeles för långt! Men nu ska det bli skönt med lite slapp ledighet. Snön ligger kvar! Men det är slask på vägarna så vi får se hur länge den är kvar. :/
 
I eftermiddag åker Isis, Oxy & Seven till farmorn över natten. Det var länge sen dom var där, särskilt Seven. Så det bli roligt. Roligt att åka buss också. :) Själv ska jag slå in dom sista julklapparna. Måste köpa nån rulle till. Det är en himla tur att jag är klar med inköpen, för det jag beställt som "lite extra", som inte är viktiga, har ännu inte kommit TROTS att jag beställde det för TRE veckor sen... från Adlibris. Riktigt tråkigt, men men.. det gör varken från eller till i julklappshögen på så sätt. Men tänker på dom som faktiskt inte har julklappar färdigt hemma & väntar på leverans.
 
 

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2018-12-20 | 10:37:15

    Haha ja här börjar det lösa sig med så han som sker i vasken....😅💩. Fast jag väntar även på en julklapp (en bok), kommer inte ihåg var jag beställde den ifrån....🤔🙀. Men , men det är ju "bara" fredag än.....😸😹

    Svar: Ja man ska ha spänning i livet! ;)
    Cim

  • Anonym säger:
    2018-12-20 | 15:08:08

    Adlibris har tydligen haft problem med att få leveranserna utskickade i tid för många :/

    Svar: Ja tyvärr! Jag såg det på FB. Jag hann få, igår. Men inte hämtat ut det än.
    Cim

  • Anonym säger:
    2018-12-20 | 15:14:26

    Brukar farmor fråga efter att få passa dem eller ärdet ni som frågar? Gulligt av henne att passa dem så ofta och tre på en gång.

    Får jag fråga brukar ni köpa för ungefär samma summa till alla barn eller tänker ni att de får det de önskar sig också blir summan vad den blir? Ungefär hur mycket brukar ni köpa för per barn?

    Vi brukar landa på ca 1-1500per barn och har 3. Men de större får för lite mer summa än 3 åringen.

    Svar: Nej dom passar på nu när det är lov & vardag. Bussarna här går typ inte på helgerna, så det blir inte ofta alls hon passar dom faktiskt. Det var mer förr då hon fortfarande körde men nu vill hon inte göra det så mycket, så då blir det buss & då mest nån gång på lov. Egentligen skulle Oxy åkt ensam men det blir oftast så att dom vill ha med syskon, saknar varann osv, så det fick bli 3 nu. Hihi.Nej jag har ingen koll på summorna faktiskt. Går mer efter antalet, att det är någelunda jämnt men inte exakt. Men så att en inte får 15 paket & en annan 4. Summan är oviktig, jag går efter vad dom vill ha & behöver. :) Men det är rätt många tusenlappar per barn - låter bli att räkna efter haha! Ninja & Seven ska få varsin ny telefon dessutom.
    Cim

  • Anonym säger:
    2018-12-21 | 08:10:38

    Vad för telefoner ska de få? Min 10 åring pratar också om ny men han har en fullt fungerande men denr några år. Han säger att han vill ha en iphone nästa...

    Svar: Vi hittade två Motorola Moto E5 på Netonnet till riktigt bra pris, 800 kr styck! Funkar finfint, dom är jättenöjda (fick dom idag).Seven önskade sig en iphone X, men det är ju bara märket han önskar sig. Jag köper inte mobiler till barnen för flera tusenlappar. Särskilt inte när båda deras gamla hade trasiga skärmar.... ;)
    Cim

  • Jenny Lindgren säger:
    2018-12-21 | 18:30:10

    Idag kom boken- otippat nog i självaste brevlådan 😯. En tackar & bugar...🙏👏

    Svar: Men vad skönt! Mitt är ohämtat än! Så långt att gåååå & stänger så tidigt, innan K slutat. xD Men hinner nog hämta innan 28e då Seven fyller.
    Cim

  • Jenny Lindgren säger:
    2018-12-23 | 19:19:23

    Haha då får han en julklapp i efterskott oxå..😉. Ni kan ju alltid skylla på att tomten blev magsjuk i sista stund, det har jag som en möjlig nödlösning..🤣

    Svar: Ja, eller födelsedagspresent 28 dec ;)
    Cim

  • Jenny Lindgren säger:
    2018-12-24 | 20:38:33

    Jamen eller hur 😃. Nu har min hjärna gått på julledighet märkte jag..😁

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0