....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Livet utan drama - coming up!

Kategori: Vardagen

Det senaste halvåret har jag aktivt valt att inte ha kontakt med vissa personer pga olika anledningar. Människor förändras & människor tar energi/ser inte sina egna fel/kan inte ändras etc etc. Det finns alltid många anledningar när man bestämmer sig för att sätta ner foten. Kanske jag hade gjort det tidigare om jag hade vågat, men nu är jag ändå 33 år & det är dags att medvetet välja vilka jag vill & orkar lägga tid & ork på. Eftersom att jag inte är en "people person" så känns det inte särskilt tungt heller, mer ett konstaterande. Jag vill bara LEVA utan drama. Är man så olik nån annan oavsett vem det är så får det vara helt enkelt. Jag vill inte prata någon som håller offerkoftan i handen hela tiden, redo att dra på den snabbt som satan. Vem vet vad som sker längre fram men just nu vill jag vara ifred.
 
Om nån ev. känner sig träffad av denna text, låt bli att lämna en kommentar. Jag kommer radera den. Ingen kontakt betyder just det = ingen kontakt. Jag nämner inga namn eller signalamenten här så calm your tits.
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-07-25 | 18:18:20

    Precis! Håller till hundra procent med! Har gjort så själv med folk,familjemedlemmar tyvärr.. Mindre drama,stress,suger ens energi, varit för snäll blivit utnyttjad,nej! Enough is enough! Man måste koncentrera sig på sig själv och sin egna familj, och om det betyder att ta bort männiakor från sitt liv so be it! /carin 😊

    Svar: Absolut. Har helt enkelt inte ork till drama.
    Cim von Wowern

  • Asta säger:
    2017-07-25 | 20:52:48

    Samma här. Livet är för kort för drama.

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0