....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Veckohandling.

Kategori: Vardagen

Nu när det är lov har jag inte ordnat med matsedel varje vecka. Har alltså inte handlat varje måndag utan mest lite hit & dit, precis som förr. Mest för att jag vill handla ensam utan en massa barn med mig. Sjukt dåligt har jag insett för det gör att ALLT hemma tar slut & måste jag gå med vagnen & handla så får jag inte med mig precis allt då jag inte kan lasta hur mycket som helst på vagnen. Jag får gå flera gånger under några dagar & jag hatar det. Handla allt som behövs varje måndag gör så att jag hela tiden har koll på vad som börjar ta slut osv. Nästa vecka är lovet slut, på tisdag. Då ska jag återgå till det normala!
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-01-03 | 17:44:47

    Skriv en handlingslista och mejla el smsa till din sambo så kan han handla efter jobbet. Även om han inte gillar att handla är det bra mycket enklare för han som är själv och har bil. Du lagar ju maten och pkanerar den inte mer än rätt att han kan ta hem den då. Tycker jag 😉

    Svar: Ja det hade funkat om han hade normala tider. :) Men det funkar inte utan försöker åka & handla när han är ledig istället. Men oftast får jag gå med vagnen. Är jag "ifatt" är det mer hanterbar mängd, nu får jag skylla mig själv lite hehe.
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0