....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Kunskapskrav.

Kategori: Selektiv mutism, Vardagen

Gnäll, gnäll... mina fingrar värker. Lederna. Aj, aj. Så har jag sagt det! ;)
 
Idag har jag äntligen fått tummen ur röven & klätt av granen & ställt upp den på vinden igen. Lagt ner en lapp till mig själv nästa jul om att ljusstakarna behöver nya lampor - allihop! För det kommer jag ha glömt bort & så står dom släckta hela julen för att jag inte kommer ihåg att köpa nya lampor. Så nu är julen HELT bortplockad. Skittråkigt...
 
Annars så har dagen varit en helt vanlig måndag. Jag har veckohandlat & så har jag läst med Seven i skolan. Vi testar nytt nu; han får spela in sig med iPaden själv med läsläxan imorgon under skoldagen (för det har han gjort förr & det funkar) & jag sitter med andra frågor med honom som han ska besvara osv, för att visa att han förstår, kan återberätta, komma med egna åsikter & så. Läraren behöver höra sånt på bl.a SO:n som är väldigt muntlig just nu. För att han ska klara kunskapskraven måste alltså jag sköta den delen med honom & samtidigt filmas det. Idag var det en liten mjukstart med att han skulle berätta om sin födelsedag & vad läsläxan handlade om denna gång. Gick bra, så jag hoppas att detta kommer göra att han kan visa att han kan & förstår. :)
 

Bilder från olika tillfällen idag.
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0