....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Sparkar & namn.

Kategori: Graviditet

Jag har börjat känna sparkar då & då, mest nertill men när jag ligger på rygg kommer dom även i navelhöjd. Jag har försökt känna med handen men det är svårt. MEN jag har känt nån enstaka gång. Jag längtar tills det känns ordentligt på utsidan så barnen också kan få känna. :) Ninja älskade att ligga med huvudet på min mage när Isis låg där inne & buffade.
 
Mailade sjukhuset & frågade ang. moderkakan, eftersom att jag kom på att jag inte fick info efter ultraljudet om var den sitter. Tänkte om den satt framtill som sist men icke, jag fick svar om att den sitter i bakvägg så då kanske sparkarna känna utåt snart lite enklare. :) Det är lite lustigt för jag har fortfarande inte riktigt smällt eller tagit in att vi ska få en till. Jag tänker mest praktiskt, kollar vinteroveraller & sådana saker. Sakta men säkert sjunker det in till slut.
 
Vi har börjat prata namn lite smått. Jag har som alltid dom bästa förslagen, enligt mig. ;) K kommer inte med egna idéer & nobbar mina. Men jag tror nog att jag kan få igenom något av det, för äntligen kom jag på ett pojknamn som känns rätt! Jag hade redan ett förslag på flicknamn eller egentligen till bägge kön. Men K tyckte det lät mer som ett ficknamn så då grubblade jag på ett pojknamn. Så nu har jag det & nu ska det mycket till för att jag ska ändra mig! ;) Namnen börjar på W & G.

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-08-24 | 18:18:59

    Åh det där med namn alltså....Jag & min gubbe har haft rätt olika smak, men mina förslag har "vunnit" flest ggr om man räknar in andra-& tredjenamnen 😁. Fast fantiserar fortfarande om att få en dotter att döpa till Ida, Isabelle,Anna-Maria...😉

    Svar: Har också vunnit flest gånger i tilltalsnamn. Vi ger sen varsitt andra-tredjenamn, det är kul så barnen får ett från mamma & ett från pappas smak. ;) Men tilltal har jag vunnit 3 av 5. Får se denna gång....
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0