....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Dörrskylt!

Kategori: Tips & erbjudanden, Vardagen

Nu när vi har gift oss & K har tagit mitt efternamn, så har barnen inte längre två efternamn utan det har jag skickat in till Skatteverket & ändrat. Så allt sånt är på G nu & vi kommer att vara Familjen von Wowern. Det känns superbra & kul! Härligt att ha ett & samma namn - höra ihop.
 
Jag tänkte först beställa en namnskylt till vår brevlåda men ändrade mig. Vi har en sån där tråkig länga med plastbrevlådor på rad här utanför. Känns inte så kul att beställa värsta fina skylten & så är brevlådan ful & plastig. ;) Så jag bestämde mig för en dörrskylt istället. Vår ytterdörr är vit, så att ta en mörk skylt blev snyggast kände jag. Just denna skylt kommer ifrån http://gravyrbutiken.se/ som var riktigt snabba, jag hade beställningen efter två dagar har jag för mig. Har haft den hemma i ca två månader nu, har glömt bort att visa er!
 
Hur är det med er, har ni liknande skyltar på era dörrar? Det känns som att en sån här kan man ju ha hela livet egentligen. Vilket blir kul eftersom att jag är en liten nostalgi-nörd! Tänker att barnen kommer se denna när dom knackar på när vi är gamla också. Det kanske låter super-cheesy men jag tänker alltid på sånt. Som att jag brukar ha kaffet på när barnen kommer hem från skolan, för så var det när jag kom hem som barn & det var en "trygg" doft under hela min uppväxt.
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Frida säger:
    2017-04-13 | 23:18:27

    Vi bor på landet och har ett namn på fastigheten istället för gatunummer. Därför beställde jag en sån blå gammaldags emaljskylt och satte upp på husets gavel. Sen har vi en träskylt på dörren med efternamnet. Tycker att det är både fint och praktiskt :-)
    Coolt typsnitt du tog på skylten!

    Svar: Det låter fint. :)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0