....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Vilka får gnälla på sina barn?

Kategori: Diskussioner

På tal om att gnälla, så har jag funderat på en sak som faktiskt är riktigt orättvist & framförallt orealistiskt. Att vara förälder är fantastiskt givande & underbart, men man kan inte neka till att det även är påfrestande, uttröttande & krävande. Man ÄR trött! Man BLIR arg! Det betyder inte att man inte älskar eller vill ha sina barn. Detta fattar dom flesta som är föräldrar.
 
MEN - har man fler än tre barn "får" man inte klaga. Barnen ska uppföra sig perfekt hela tiden, alla ska vara rena & inte bråka i affären. Läxorna ska vara perfekt gjorda & inlämnade i tid. Nyttig matsäck & rena skor. Klagar man på att man är trött eller på att något barn trotsar får man "skylla sig själv"! "Skaffa inte så många barn då!" "Det skulle du ju ha vetat!", som om man inte vill ha sina barn bara för att dom har en jobbig stund? Men dom med 1-2 barn får gnälla exakt hela tiden. För jag tycker att det är så väldigt mycket, att dom med MÅNGA barn klagar mycket mer sällan & jag tror att det är dels för att man inte vill "ge det" till folk, att det ÄR påfrestande men också att man lär sig att räkna till 10 istället för att skriva något på sociala medier, t.ex.
 
Hur som helst. Tycker inte ni att det är märkligt? Folk har jobb & klagar på det. Folk har bilar & klagar på det. Folk måste tvätta & klagar på det. Byta i kattlådan & klagar på det. Alltså får även jag TROTS ATT jag har FEM barn också gnälla lite ibland. Faktiskt. Och mina barn är precis som alla andra barn, dom härjar & skriker, skitar ner sig & glömmer någon läxa ibland. Men det är helt ok!
 
 

KOMMENTARER:

  • Häxansurtant säger:
    2016-12-08 | 01:20:38

    Jooo jävligt märkligt..(ouuups sorry jag svor..) men jag fattar inte heller den ekvationen .. Detta senario är såå typiskt..jag kliver på bussen med fem av barnen,ser hur folk tittar och suckar.. men mina barn satte sig snällt & var tysta hela bussresan igenom,vi kliver av och en tant kommer fram till mig/oss och utbrister men ååååh vad snälla dina barn var ?!?! Jag svarar henne inte..vad ska jag säga?! Varvid hon blir stött och säger men vaddå det var väl ändå ngt snällt sagt?!?! Jooo kanske det var..., men varför skulle inte mina barn vara tysta "snälla" på bussen?! Bara för att dom är fler än 2,5 barn?!?!

    Svar: Exakt. Folk blir FÖRVÅNADE över att barnen sköter sig! Sen antar många att har man fler barn så är dom ovårdade & BARA ärver trasiga kläder, typ.
    Cim von Wowern

  • Häxansurtant säger:
    2016-12-09 | 12:40:45

    El hur?!😡 El tvärtom.. Ni som får sååå mkt i barnbidrag har ju råd att köpa dyra vinteroveraller kläder vagn etc etc.. El vad det nu folk stör sig på.... Helt stört ..konstigt att man bor i sin röda stugan och tar omvägar när man ser folk....😁

    Svar: Hahahaha ja! Tänk om folk visste vad bara mat till alla kostar per månad...
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0