....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Ny barnvagn?

Kategori: Vardagen

Jag är så otroligt sugen på en ny barnvagn. Jag tänker ofta på det men fönstershoppar oftast... men jag skulle verkligen vilja testa ett märke som jag inte haft innan. Som t.ex Britax Premium Line. Förut när jag hört eller läst namnet Britax har jag förknippat det med bilbarnstolar, men dom gör ju faktiskt även barnvagnar!
 
 
Britax Smile III är så snygg tycker jag. Det är något som lockar helt enkelt. Sen såg jag att den även är "Bäst i test"! Då lockar det lite extra... Man kan välja om man vill ha tillval som bl.a mugghållare, myggnät, regnskydd osv. Väntar man barn & behöver mer än en vagn kan man välja som ett paket där man även köper med liggdel & babyskydd. Sånt där gillar jag! Nu har jag ingen bebis att lägga den i men så himla bra för förstagångsföräldrar att få hem ett paket. Inte dyrt heller för tre helt nya saker till bebisen!
 
Men för att inte tappa tråden jag började på... ny barnvagn var det. Det är ju något speciellt med en helt ny vagn. Få packa upp, montera, provköra inomhus innan man försiktigt tar ut den. Lite som att skaffa en ny bil eller motorcykel. Det är en känsla av lyx! Få något fint, nytt & säkert. Jag går alltid med en vagn även när jag är ensam, för jag vägrar att bära tunga matpåsar! Vet inte hur jag ska klara mig utan vagn resten av mitt liv sen, haha. Vägrar dessutom en vagn med fyra fasta hjul. Det ska vara svängbara så att jag bara kan svänga runt lite snabbt eller svänga några millimeter på trottoaren utan att ha sönder mina handleder. Det var nämligen det som hände med den vi hade när en av våra äldsta var liten. Varenda lilla sväng eller kant slet på mina handleder. Att gå från något sånt till en med svängbara framhjul var rena himmelriket!
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0