....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Barnen carpar sommaren...

Kategori: Vardagen

...& jag räknar ner. Idag är det ÄNTLIGEN Augusti. Äntligen är Juli förbi, nu kör vi dom sista veckorna innan skolorna drar igång! Även inskolning på dagis för Isis del. Jaja, det är jobbigt att ställa alarm & gå upp tidigt men hey, jag älskar rutiner. Jag behöver dom för att må bra! Detta slappa mosar till min hjärna totalt. Och upp tidigt går jag ändå!
 
Längtar efter att kunna öppna fönster & känna SVALKA. Att orka städa! Svetten rinner bara jag tänker på det & jag blir stressad av att det känns skitigt när fönster står öppet hela tiden. Jag vill typ lägga mig på golvet & handtorka det. DET, mina vänner, är något som jag kommer att göra när hösten kommer. En rejäl storstädning med tillhörande knäskrubbande. Inte bara dammsugning & vanligt golvmoppande...
 
Isis ser fram emot dagis så mycket nu. Nästan varje dag frågar hon om vi ska gå dit. "Nej inte idag, men snart!" får jag svara. Sen pratar vi om allt som finns på dagis & vad man gör, då lyser hon som en liten sol. Tror det kommer bli toppen för henne! Det är bara kl 08-11 precis som dom andra gått, men det ger mig ensamtid med Willow bl.a.
 
Isis har blivit så stor i sommar. Hon pratar mer & mer "ordentligt". Willow har också växt rejält. Försöker åla sig fram på golvet. Står på knä i krypposition men halkar ner på mage när hon tar första "krypet". Sitter nästan själv också men inte stadigt än. Jag får lite små-ångest när det går så fort.. bebistiden är verkligen superkort! Dagarna är långa men åren är korta... Nästa sommar kommer hon att gå omkring, kanske redan om ett halvår. 🙈
 
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2018-08-01 | 23:51:38

    Haha hade kunnat kidnappa (heter det ens såå..?? 🤔) inlägg här..😄. HATAR denna värmen med fitt- & -patt & röva-svett & LÄNGTAR efter max 10 plusgrader ute så man slipper svettas i ytterkläder..🙈🙉🙊. LÄNGTAR efter lite ensamtid några timmar per dag igen så jag kan moppa golv utan att det springer fölk-stora som små- kring fötterna hela tiden..OCH mörkare kvällar så en vet om det är dag eller natt 😴. Vill helt enkelt känna mig någorlunda NORMAL igen..🙏😹

    Svar: Amen sister, amen! Exakt så. E x a k t .
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2018-08-02 | 16:03:42

    😃😎💪

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0