....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Det här med att jag är rädd...

Kategori: Graviditet

Jag har fått många förvånade kommentarer från folk sen igår, efter att jag skrev att jag är rädd för att föda. Många verkar tro att ju fler barn man fött, desto enklare är det. Ju snabbare det går, desto lättare? Nej - kroppen hinner inte med när det går för fort. Inte psyket heller. Och enklare ju fler jag föder.. nu inte sagt att förlossningarna inte går bra, allt går utåt sett jättebra. Det är mitt huvud som inte hänger med & jag är dessutom så extremt medveten om hur ont det gör. Det har inte gått 10 år sen sist så mitt minne har inte dämpats. Bryter jag ett ben en gång, två gånger... tre gånger, så gör det inte mindre ont när det sker igen. Slår jag en hammare på fingret gör det exakt lika ont efter 6 gånger som efter 1 gång. Och jag vet mycket väl hur ONT det kommer göra nästa gång hammaren slår...
 
Att jag frivilligt går igenom ännu en förlossning har att göra med att jag vill ha fler barn. Jag önskar att jag kunde hoppa över själva förlossningen till ögonblicket som bebisen är född. 
 
Vill man så kan man läsa om tre av mina fem förlossningar här:
 
 
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0