....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Motordagen.

Kategori: Vardagen

Ännu en långhelg. Alltså.. är lite trött på det. ;) Hela April har varit fylld med långhelger, lov & studiedagar. Snart är det dessutom sommarlov - pliiiis, kan vi få lite ordning på vardagen innan det?
 
Imorgon fyller jag år, den 1 Maj. 33 år blir jag, jag trodde först att jag fyller 34 men icke, jag är fortfarande 32. Inte lätt det där jämt. ;) Imorgon är det även Motordagen här i lilla samhället. Mekonomen här ordnar det där varje år, det var på den macken Star praoade nyligen. Mest i verkstaden & slet med däckbyten osv, hon vill gå Fordon på gymnasiet & valde praktiken efter det. Men sista dagen stod hon i kassan i själva butiken & skötte det så bra att hon imorgon ska stå i kassan igen under Motordagen. :) Kan ju inte bli annat än stolt!
 
Annars då? Jag hostar fortfarande. Sån där hosta man nästan spyr av till slut. Men hostar inte på nätterna mer än nån enstaka gång. Så det är ju en jävla tur.. men är ändå lite smått bitter över att hosta hela dagarna. Särskilt när något barn bråkar samtidigt & jag ska säga till/förklara & måste då genomgå en hostattack mitt i pga att jag hostar mer när jag blir stressad/uppjagad. Aa, lite i-landsproblem möjligen! ;)
 
 

KOMMENTARER:

  • Nina säger:
    2017-05-02 | 12:36:31

    Kul att hon fått lite jobb. Kanske du också kan få in en fot där genom henne om du också vill jobba lite extra på helger, eller när det blir dags för den siste kotten att börja förskola och du ska söka jobb. Nära och bra och du behöver inte köra bil?

    Svar: Nej jag ska inte söka jobb när Isis börjar 8-11 på dagis, Aug 2018. ;) Det är alldeles för kort tid. Jag har aldrig skrivit att jag ska söka jobb. Men ja det var kul att hon kunde jobba där en dag! :) Nu blir det skola som vanligt.
    Cim von Wowern

  • Anonym säger:
    2017-05-02 | 13:43:10

    Ah jag förstår. Men när väl isis börjar förskoleklass eller den siste kotten eller hur som, antar att du nångång planerar att börja jobba och då kanske du kan få en fit in på arbetsmarknaden genom henne eller nåt av de andra barnen.

    Svar: Nån gång möjligen, återstår att se. Känns rätt onödigt att prata om då det inte blir än på många år & vem vet var vi bor då.
    Cim von Wowern

  • Nina säger:
    2017-05-02 | 20:14:04

    Nån gång möjligen? Du vet inte om du nånsin vill jobba ens när du inte har småbarn hemma? Men om du inte planerar att jobba vad tänker du då? Alltså jag menar om du säg att du får sista barnet när du är 40 och sen när du är 46 går det i skola på dagarna. då är det nästan 19 år kvar tills du är pensionär, de 19 åren borde du väl jobba?

    Svar: Antagligen! Eller innan, om 5 år eller om 20 år - jag kan omöjligt svara på det NU & det känns inte som att jag vill diskutera saken med främmande människor heller riktigt. :)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0