....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Molo till Seven.

Kategori: Molo, Nytt till barnen

Jag har ju kärat ner mig i Mini Rodini efter att ha varit en TOTAL Molo-nörd i flera år. Mina barn hade bara Molo, i stort sett. Nu är det mer spritt & mycket MR. Har dock svårt att hitta MR som dom äldre gillar, särskilt Seven då han vill ha "coola" kläder. MR är mer till Isis & Oxy.
 
Så jag kollade på Molo hos Babyshop, som jag inte granskat på ett bra tag & såg flera tröjor som jag såg var perfekta för Seven men som jag tidigare känt "boooooring" pga dova färger & tråkiga print, men det är sånt han gillar & jag har accepterat det nu. Fotbollar, skateboards & sånt där.. Tyvärr är ju Molo precis som MR ett dyrt märke. EN långärmad tröja kostar runt 500:-, så det är svårt att "storshoppa" såhär efter julen. MEN jag beställde två olika tröjor till honom & en keps (som faktiskt var på rean + 10% avdrag med koden 2017). Kepsen mest för att han ska gå med på att slänga den han haft sen i somras. Den var svart, nu är den solblekt & i olika nyanser av brunt. Skitful men han älskar den.
 
Jag hoppas tröjorna passar honom. Molo har nämligen inte 134 i många av sina plagg utan har ett tomt hål mellan 128 & 140. Seven är närmare 128 cm än 140, så jag chansar på att dom passar honom. Han är så pass spinkig att jag inte vill att kläderna ska hänga på honom & vara alldeles för stora. Den ena är en t-shirt så den kommer passa, är mer den långärmade jag är osäker på. Men vi får se - blir att byta annars. Den där spelkonsoltröjan tycker t.o.m. jag är skitsnygg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2016-12-31 | 23:11:04

    Haha & jag är värsta villervalla-freaket 😁. Är förmodligen deras nördigaste kund som mailbombat dem var & varannan vecka det sista för att kolla när de släpper vårkollektionen..😃. Är typ beroende av det märket 🙈🙉🙊

    Svar: Hahahaha! :D Jag älskade Villervalla när Oxy var bebis, sen hittade jag Molo.
    Cim von Wowern

  • Anonym säger:
    2017-01-01 | 13:33:31

    Måste fråga en sak.. köper du nya märkeskläder som de har på dagis med? Jag köper alltid bättre begagnat utan fläckar och utan hål eller rea kläder till min son att ha på dagis, för där förstörs kläderna nästan omgående.. en tröja för 500kr? Aldrig på dagis. Inte annars heller iof :) Är inte så intresserad av barnkläder som du men såklart kul att köpa nytt. Vad har du för tips på varma vinterskor till en 1,5 åring? Köpte ett par Kamik som skulle hålla ner till -32 men fötterna va kalla redan vid -5? Mvh Nadja

    Svar: Ja alltså dyra eller billiga så är ju kläderna till för att användas, inte bara hänga eller användas hemma. Det blir ju så onödigt. :) Barnen använder sina kläder överallt. Jag köper både nya från butik samt fint begagnat. Är det äldre print är det ju allra oftast i andrahand eller nya med tags från privatperson som valt att sälja. Mycket sånt blir det! Men som du frågade, ja dom har dom i skola/dagis med. Dom flesta plagg dom har kostar en del, bara jeansen kostar 400:-/styck & dom slits det på tills dom har hål! Ska användas ordentligt. :) Ang skor, jag gillar Sorel & Kavat. Isis har vinterskor från Kavat & dom håller henne varma. Dom äldre har bl.a Sorel.
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-01-01 | 23:29:24

    😀😁. Älskade Molo när Jonathan var riktigt liten (Han är 9 år nu). Älskade deras färgglada annorlunda prints, men nu kör de tyvärr nästan bara med gråskalor. "What happand" lixom..? 😮. Som budgetshopping har jag fastnat mkt för lindex barnkläder numera till båda skruttungarna 😊. Nu när alla favvo-märken släpper sina vårkollektioner lär det bli härdsmälta i plånkan..😂🤑

    Svar: Ja efter 2012 där nånstans började dom köra mer & mer trista färger! Mer & mer för varje kollektion & jag var så jävla trött på alla jävla fotbollar varje släpp, haha. Lindex gör mycket fint! Och Newbie. Isis har mycket sånt från Kappahl. Jag gillar att blanda!
    Cim von Wowern

  • Anonym säger:
    2017-01-05 | 08:12:04

    Ok. Tack för svar! Hade tänkt köpa Sorel och inser nu att jag får köpa dom ändå. Vad är det för Kavatsko din dotter har som vintersko? Det finns ju så många.. Yxhult och allt vad det heter. Om inte Sorel håller värmen på lillkillen sen så vet jag inte vad jag ska göra.. förmodligen är han extremt frusen av sig kanske på fötterna precis som jag.. Sen hade jag en undran, är du ensam med alla barnen när de inte har skola el dagis nån gång och hur funkar det? Kunde va kul o läsa om på bloggen nån gång kanske :) Jag tycker jag har fullt upp med min lille vilde! Vad hittar man på en dag med 5 ungar i olika åldrar? Mvh Nadja

    Svar: Sorel borde hålla fötterna varma, det är dom som funkat bäst här även om vissa modeller är något klumpiga. Hoppas, hoppas! :) Kavat Yxhult är det nog, men så sitter hon mest i åkpåse & leker inte i snön denna vinter riktigt, annars hade jag nog satsat på några andra, för säkerhets skull. :) Ja jag är ensam med barnen när dom är lediga. K jobbar en del. Barnen går ej på fritids. Det funkar bra, dom leker med varandra! Vi bor i ett litet samhälle på 2000 pers, så det finns inget särskilt att hitta på så där, men dom åker till farmorn ibland. Sen nu i snön så är ju det en lekpark i sig på tomten! Sen finns det ju spel & pussel. Just nu är vår äldsta i Sthlm hos gammelmormorn.
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0