....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Ett barn om dagen: Oxy.

Kategori: Vardagen

Jag tänkte skriva om ett barn per inlägg, lite mer personligt & med foton. Inte om dagen men jag väljer att kalla inläggen så ändå. Hoppas att det kan vara intressant för en del. Men samtidigt vill jag inte skriva FÖR mycket om dom äldsta, men det förstår ni nog själva.
 

 
Oxy Ever Storm.
 
Oxy är ungefär som Ninja var som liten. Han är oblyg, pratar med vem som helst (på gott & ont), tar för sig men är samtidigt väldigt empatisk. Han känner väldigt mycket med andra. Oxy är väldigt mån om att jag ska må bra & frågar mig om något är jobbigt, om han ska hjälpa till, han märker om jag blir utan något för att alla barnen fick det sista godiset & jag får försäkra honom om att det är ok ändå för mig. Han har lärt sig läsa bra väldigt snabbt. Efter någon vecka i klass 1 läser han nästan flytande på texten på teven.
 
När Oxy var mindre var han helt vild. En liten terrorist, brukade jag säga för han var aldrig stilla, det är han inte nu heller iofs. Han tog toaborsten & "tvättade" hela badrummet mer än en gång. Han älskade att springa mot teven & slå på den för det visste han att han absolut inte fick. Det skulle klättras på allting & det skulle dras i varenda liten sladd. Han är det enda barnet som sprungit ifrån mig ute, jag fick alltid jaga ikapp honom! Han skulle ut i gatan bl.a. Med Oxy var det enda gången jag kände att det var skönt att han blev större & det är även störst åldersskillnad mellan honom & Isis på exakt 4 år (3½ år mellan Star & Ninja, 2½ år mellan resten) för jag var så slut mentalt av hans intensivitet. Samtidigt var han världens sötaste lilla bebis! Otroligt fin ögonfärg & söta öron.
 
Han älskar att spela. Därför får han bara spela på helger/lov eller om nån kompis är här, för han blir besatt av spelandet annars & ska gå mellan plattan & tv-spel. Så det mår han bättre att begränsas av.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Carin säger:
    2018-09-17 | 21:40:07

    Fina Oxy❤ känner så väl igen det där med isak alltså! Längtar tills han blir större! Så intensiv som du beskriver Oxy sån är isak just nu varit sen han började krypa man är helt slut! Nonstop under dagarna

    Svar: Det är ett effektivt preventivmedel, haha!
    Cim von Wowern

  • Carin säger:
    2018-09-19 | 15:48:09

    Jaaa verkligen!!🙈😨😂😂😅

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0