....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Ett barn om dagen: Ninja.

Kategori: Vardagen

Jag tänkte skriva om ett barn per inlägg, lite mer personligt & med foton. Inte om dagen men jag väljer att kalla inläggen så ändå. Hoppas att det kan vara intressant för en del. Men samtidigt vill jag inte skriva FÖR mycket om dom äldsta, men det förstår ni nog själva.
 

 
Ninja Celsia Pixi.
 
Innan Ninja föddes miste vi två barn under 1 år. Det var en jättetung tid i livet & vi vågade nästan inte tro att vi skulle kunna ge Star ett syskon. Först förlorade vi Ever i Juni -04, i v 18+4 efter att rutinultraljudet visade flertalet missbildningar. Sen förlorade vi Lolly i April -05 i v 14 av samma anledningar. Vi fick då undersöka vad det handlade om & fick veta att det är ett genetiskt syndrom som kan uppstå när två friska bärare av samma muterade gen får barn tillsammans. Då är risken 25% varje graviditet, alltså 1 på 4. Detta kan inte upptäckas på annat sätt än med ultraljud tidigast i v 12.
 
Jag var så bebissjuk. Längtade så himla mycket efter att få en till bebis & jag mådde otroligt dåligt av att se gravida & bebisar. Det kändes så himla orättvist att kämpa igenom med graviditeter, må så illa & sen ändå behöva avbryta & föda fram små, små bebisar.. Ninja var så otroligt efterlängtad när hon äntligen kom till oss i Maj -06. Hon var verkligen en pusselbit i mitt hjärta. Hon är den minsta av våra bebisar då hon valde att födas 26 dagar före BF. Willow är jättelik henne som bebis!
 
När Ninja var liten var hon så himla rolig! Hon var galen i klänningar & kjolar. Helst skulle hon ha kjol & en kjol som överdel & en på huvudet. ;) Hon var supersprallig & totalt orädd/oblyg. Tänder huller om buller i munnen & alltid jätteglad! Hon är det enda av syskonen som har fått pappans ögonfärg: brungröna. Så himla fint. Idag är hon en snäll & lugn tjej på 12 år. Ganska försiktig men fnissig. Hon har en helt annan stil än Star & påminner mer om mig med nithalsband, svarta kläder, mörkt smink. Hon har rakat på båda sidorna & även i nacken. Just nu har hon rutmönster i utväxten runt om. Ninja är lite lillgammal & känns äldre än vad hon är.
 
 
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0