....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Barn & mobilabonnemang.

Kategori: Tips & erbjudanden

• i samarbete med bästamobilabonnemanget.se •

När ska egentligen barn få en egen mobiltelefon? Det går ju ner i åldrarna nu eftersom att telefoner är mer än bara en telefon. Och det förstår jag, samtidigt vill jag inte skynda för hårt. Oxy är 7 år, vi bor 2 min från skolan, resten av tiden är han här hemma. Han behöver ingen telefon fast han vill ha en. Dock har han en platta att spela på men bara på helger. Seven, Ninja & Star har varsin mobil, såklart. Dom är äldre & måste även gå att nås. Det är jätteviktigt för särskilt Star då hon åker buss till & från skolan. Det har hänt mer än en gång att hon behövt få tag i oss.
 
Något som jag funderar mer & mer på är om vi skulle tjäna på att ha abonnemang istället för kontantkort till dom tre. Jag tror det.. för även om kontantkort är smart för att hålla koll så att det inte tickar iväg, så tar det ändå snabbt slut, särskilt surfen som medföljer. Det skulle verkligen kunna vara mer... även om vårt Wifi används mestadels så är det ju något t.ex Star skulle behöva mer på bussen. 😉 Det finns ju väldigt billiga abonnemang har jag sett nu när jag jämfört olika mobiloperatörer hos Bästamobilabonnemanget.se. Har ni testat att kika där själva? Vilket har era barn?
 
Jag är intresserad av Hallon & Vimla, det är dom som är i topp i listan. Inga bindningstider eller uppsägningstid samt låg månadskostnad på 49 vs 50 kr. Det är ju ingenting uppdelat på tre barn... verkligen inte! Så det där får vi nog sätta oss ner & jämföra mer med. Är det någon av er som har haft dessa operatörer? Jag har ingen erfarenhet av dom alls, bara Tele2 & Comviq. Tele2 är iofs på plats 3, så det är inte dåligt heller.
 
Så vad anser ni själva, ni som läser här & har barn?
 
 
 


KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-09-11 | 05:50:42

    Jag och mina barn på 7 och 10 har vimla. Vi är supernöjda!100 kr i mån betalar vi per AB. Tror det var billigast. 50 kr de första mån.

    Svar: Det låter ju toppen!
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0