....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Nostalgi.

Kategori: Tips & erbjudanden

- i samarbete med Stayhome.se -
 
Det känns som att ju äldre man blir, desto mer nostalgisk blir man. Småsaker från barndomen som då kanske inte var så jättestort eller viktigt kan kännas väldigt mysigt & viktigt som vuxen. Som jag har ett lucia-tåg med lampor varje jul. Ett likadant som min mamma har/hade, jag fick mitt egna av mormor för många år sen & för mig är det SÅ viktigt. Det betyder jul för mig!
 
Min man har i flera, flera år pratat om en julkyrka med lampor & speldosa som han tyckte om att titta på som barn. Det har inte blivit av att han köpt någon men denna jul blir det andra bullar. ;) Jag fick rabatt på kyrkan, köpte hem den till honom, slog in & gav honom paketet helt ovetandes. Han blev jätteglad! Roligt att överraska!
 
Anger ni koden STAYHOME10 får ni 10% rabatt - även på redan nedsatta produker. :)
Gäller hela Oktober & November.
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-10-20 | 15:16:10

    Min mormor hade en sån kyrka, fast med rött tak. Den var så mysig. Verkligen nostalgi.

    Svar: Verkar vara många som får nostalgi-känslor av dessa kyrkor. :)
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2018-10-23 | 13:17:35

    Åh mina farmor & farfar hade en julkyrka i skånsk stil när jag var liten, då min farmor kom därifrån ursprunglig 😊. Man vevade upp den på sidan & sen öppnade man kyrkdörren & *pling pling* så började den spela "heliga natt" 😃. Funderade alltid på vem som egentligen stod & spelade där inne...🤔😂

    Svar: En liten tomtenisse kanske? ;)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0