....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Tandregleringen.

Kategori: Vardagen

Imorse var jag till tandläkaren igen, detta gång med Ninja. Nån tandregleringsexpert som är där en gång om året "som inte får ombokas!", typ. Så bökade med buss igen, kommer in till tandläkarrummet & Ninja hinner sitta i stolen i 30 sek innan vi är klara där. Jag blev nästan provocerad, haha. Här kämpar man sig till en annan stad & krånglar med bussar som sällan går, så gör dom inget mer än att kolla 10 sek i barnets mun, säger att det ser ju fint ut efter tandställningen & sen hej då. Att det ordnat sig med tandställningen ser t.o.m. jag.  Hon hade två tänder ovanför tandlinjen, dom är nu där dom ska vara. Så jahapp, det var bara att gå & vänta en timme på att bussen skulle komma igen. ;)
 
Menar inte att låta nonchalant. Men det kanske jag är, haha. Jag tycker att det var ett extremt onödigt besök. Särskilt sen hon var där för 1 månad sen, kunde dom inte se sånt utan den där gubben som var där just idag? Inte så att röntgen gjordes, det var några sekunders kik i munnen enbart. Vad är det för tandläkare som finns där annars....? Hm...
 
 
Klicka gärna på hjärtat här under när du läst klart. 💛

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2018-11-13 | 18:53:21

    Kunde de inte gjort det via Skype..? 😅😉😹

    Svar: HAHA!!
    Cim

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0