....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Vagn-funderingar.

Kategori: Vardagen

Jag funderar på om en ny sittvagn vore något att köpa... Jag älskar vår Greentom Upp. Den är väldigt skön & enkel att köra! Ergonomiska sitsen är toppen. Dock hade det varit skönt (& roligt) att variera mig. Om jag behöver en lite mer "rejälare" sittvagn, med lite större sufflett & varukorg t.ex. Greentom:en kan bara jag köra t.ex, den har inget justerbart handtag. K är för lång för den.
 
Så jag kikar runt lite efter någon som kan vara intressant men inte alltför dyr. Grejen är ju att jag ska använda båda sittvagnar, inte byta ut den vi har. Så helst ska dom ju då vara olika i funktioner & utseende. :) Men ett måste är i alla fall svängbara framhjul, annars kan jag inte leva!
 
Några tips?

KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2018-05-16 | 10:33:04

    Vet inte vilka krav på funktioner du har men två smidiga sittvagnar som jag kan tipsa om är Brio/Britax Go/Go Next. (Brio köptes upp av Britax 2014).

    Go är en sjukt skön vagn att köra, nog den skönaste av alla 30+ jag kört. Mjuk fjädring och väldigt skönt handtag. Enorm varukorg, vilket är bra då man behöver få plats med barnens alla grejer. Fälls ihop i 1 del oavsett om den är vänd framåt eller bakåt. Jag föredrar absolut vagnen med lufthjul (Go Next heter den då), den rullar bättre och det fastnar inget grus i däcken. Men kan man leva med punkteringsfria så finns många billiga på blocket. Själv ska jag sälja en vinröd Go Next och jag bor i Karlstad - just saying ;-)

    Annars är Emmaljunga Viking också en grym vagn. Lång sittdel med bra sufflett, skön att köra, svängbar bygel. Inte lika stor varukorg som Go och fälls inte lika lätt. Det är en väldigt liten och samtidigt fullt utrustad sittvagn, vändbar och smidig. Finns beggade på blocket med gummihjul (Ecco), lufthjul eller punkteringsfria (de billigaste och äldsta).

    Hoppas jag kan hjälpa!

    /Sandra

    Svar: Tack för input. :)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0