....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Att stanna upp & se omvärlden.

Kategori: Vardagen

Vilken sommar det blev. Fortfarande chockad... det blev liksom ingen vår! Jag har ju svårt för den här värmen men jag försöker att liksom stanna upp & SE på naturen ute. Alla träd som blivit gröna, buskarna som sakta snlår ut sina blad. Sådana saker. Det är så lätt att inte se men jag vill ta in allt. Dofter också. När grannen grillar, nån klipper gräset, en moppe åker förbi..
 
Imorgon är barnen lediga eftersom det är en röd dag & på fredag är det också ledigt, så det blir en lång helg. Idag är alltså som en fredag, så på fredag kommer det känns som söndag. Hm...! :) Barnen har fått godis idag & i förmiddags gjorde jag chokladbollar som fick bli mellanmål till alla. Smarrigt värre. Gjorde dom stora!
 
 
Ninja & Star är dock inte hemma. Ninja sover hos en kompis över natten & Star sover hos sin pojkvän i ett par nätter. Så det är hyfsat lugnt här hemma med bara 4 barn. Stars klänning till balen/skolavslutningen kom idag så den får hon prova när hon kommit hem. Hon har testat den i butik med min mormor redan men i en annan storlek, så fick dom beställa en annan. Hoppas att den passar bra! Just det, skolavslutningskläder till Ninja kom idag med. Så det är kvar att köpa till Seven & Oxy.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0