....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Vigselringar ✓

Kategori: Tips & erbjudanden, Vardagen

I samarbete med VildaVictoria.com
 
Om ca två veckor har vi varit gifta i 1 år. Men vi är inne på 17:e året tillsammans, så det här med att göra saker snabbt är inte riktigt vår grej. Förutom när vi flyttade ihop & skaffade barn då.. ;)
 
Jag har haft ringen med en sten i som min vigselring. Den köpte jag två månader efter att vi gifte oss. K har inte haft någon. Han tyckte att vi skulle ha likadana ringar om han skaffade en. Nu har vi äntligen ordnat detta! Min första ring får sitta kvar den med. Får väl kalla den min förlovningsring, för det hade jag ingen. ;)
 
Våra vigselringar är i 925 silver & har gravyr med vårt bröllopsdatum. Jag kände att det räckte med den graveringen. Vill man bara ha ringen slät är det bara att snurra den ett halvt varv. Vi gillar verkligen att dom är rejäla! Jämför man med min ring med stenen så är det en stor skillnad, den är ju rätt tunn. Jag gillar dock att ha båda stilar på samma finger. K's ring är så mycket större än min, jag skrattade gott åt det när jag såg det. Han å andra sidan frågade om jag ska ha min ring på en tandpetare. ;) Nu ska han bara vänja sig vid att ha ring men det verkar funka. Jag trodde att han skulle ha svårare för det men den sitter där den sitter.
 
På tal om det, jag är SÅ lättad över att ringarna passar båda två utan problem. Jag hade nämligen inget att mäta våra fingrar med! Men efter några försök beställde jag en ringmätare med faktiskt. Jag hittade en sida som skickar ut sådana gratis, vad dom nu hette.. men i alla fall, då satte man den bara runt fingret & spände åt tills det satt bra & voilá hade man även måttet. Mycket praktiskt så den sparar jag! Sen kunde jag beställa ringarna & det blev toppen. Sitter skönt utan att vara för lösa men inte för tight. Går att snurra på liksom.
 
Det gick snabbt att få ringarna också, ca 1 vecka. Fint inslaget & ja, allt gick väldigt lätt att få till. Är så otroligt glad över våra ringar & jag hoppas att det märks! ♥
 
\n
 
\n
\n
\n
\n
\n
 
\n
\n
\n
\n
\n
 
\n
\n
\n

</div

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-03-14 | 10:04:44

    Missat att ni gift er, hur? Skriv gärna ett inlägg om det :-)

    Svar: Vi gifte oss 25 mars 2017. Jag bloggade lite om det. 😊 Så du får gå bakåt i Arkivet.
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0