....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Tre år!

Kategori: Vardagen

 
 
Tänk att det är 3 år sedan jag var inne för igångsättningen i Karlskoga, världens mysigaste lilla sjukhus. Tänk att det var just Isis som föddes & har vuxit upp till att bli en rolig & trotsig 3-åring! Hon är så knasig, dansar hela tiden, skriker rätt ut när hon blir arg, härmas jämt & skrattar väldigt mycket. Precis som en 3-åring ska göra! Dessa tre år gick fort..
 
Grattis på födelsedagen
Isis Elda Minoo!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anne säger:
    2018-07-23 | 11:45:52

    Hej! Blir du igångsatt pga stora barn eller snabba förlossningar eller både och? Skulle vara intressant att veta hur du upplevt igångsättningarna jämfört med vanlig förlossningsstart. Jag har fött tre barn, ett med akut KS och två vaginala förlossningar har blött mycket vid samtliga tillfällen. Nu med fjärde barnet funderar dom på att inducera mig i v.38 för att minska risken för blödning / inte lika stort barn. Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till detta. Vore kul att höra om dina erfarenheter!

    Svar: Hej! Jag har fått igångsättning dom två senaste gångerna för att jag har snabba förlossningar & 4 mil till sjukhus (& barnvakt). Jag har fött nästan på motorvägen två gånger & jag vägrade gå igenom det fler gånger. Igångsättningarna har gått väldigt bra & för min del har det varit extremt skönt att vara på plats innan det är igång. Få känna mig trygg. Isis startade dom mig med Cytotec & då tog det en hel dag innan det hände något alls, men då sa det poff också & det tog 7 min. Nu senast med Willow ville jag helst inte ha mediciner inblandat & dom valde att ta hinnorna. Sen stod jag upp & lät tyngdkraften jobba, inget dropp eller så. Det tog ca 3,5 timmar totalt innan bebis var född. Mina erfarenheter är bara bra ang igångsättningar. :)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0