....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Namn.

Kategori: Vardagen

Jag tycker att det är jättekul med namn! Jag är inte gravid eller har planer på att bli det den närmate tiden, men jag samlar på namn i min skalle. Favoriter antecknar jag. Tappar oftaste bort dom men hittar igen. Går tillbaks, ser att jag ändrar favoriter. Sen finns det ju namn man kan tycka är fina "men inte på mina egna barn". Sådana sparar jag i huvudet också, för att kunna tipsa andra om.
 
Med dom 5 första barnen kom vi fram till tilltalet tillsammans & så varsitt namn, så att barnen hade tre stycken var. Willow har också tre stycken men denna gång kom inte K på något bra namn alls så för att barnet inte skulle förbli namnlöst fick jag ÄNTLIGEN bestämma alla namn SJÄLV! Så det är alltid 6 barn man ska skaffa tills mannen ger upp, haha!
 
Star Jemina Soda, Ninja Celsia Pixi, Seven Ymer Link, Oxy Ever Storm, Isis Elda Minoo, Willow Varga Winter. För min del har det varit viktigt att tilltalet står först, för mitt eget namn är Marielle Cim, alltså blir jag ständigt uppropad som Marielle i väntrum. ;) Jag kan tycka att det är ganska drygt faktiskt eftersom att jag får sitta & vara beredd på båda namnen.
 
Vad heter era barn?
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-07-25 | 07:35:22

    My LILJA Elisabeth och Thor AMOS Åke.
    Lilja valde mannen, han såg det en dag och ville att hon skulle heta det. Nu valde jag och Elisabeth är 4e generationen. Amos valde jag och mannen ville ha Thor, Åke är släktnamn.

  • Jenny Lindgren säger:
    2018-07-26 | 14:38:25

    Marielle är ju jättefint namn ju 😍, fast låter lite som en finland-färja om man tänker efter..🤔😅. Väntar fortfarande på en dotter ngn gång som jag kan döpa till Ida Isabelle Anna-Maria. Har ju 2 söner där maken valt tilltalsnamnet på ett utav dem samt att varje barn har ett släktnamn + varsitt namn som gubben & jag valt varsitt själva 😊

  • Beata säger:
    2018-07-31 | 23:00:06

    Hej!
    Vi har fem barn, de heter;
    Elma Beata Kristina
    Edit Beata Ruth
    Vigor Erik Tobias
    Dante Robbie Reinhold
    Matteo Nathan Winter.
    Jag älskar också namn, så himla kul.

    Svar: Tack för att du delar med dig! :D
    Cim von Wowern

  • Anonym säger:
    2018-08-04 | 11:54:04

    Mina tjejer heter Kira Christina, Tiki Mardi och Milly Cecile....andra namnen är alla släktnamn

    Svar: Vilka fina. :)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0