....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

BVC.

Kategori: Vardagen

I måndags var det dags för ett nytt besök på BVC med Willow. Läkarkoll & vikt/längd. Nu är hon nästan 7 månader! Hon är så himla med & världens goaste!
 
Läkarkollen gick bra, trots att läkaren måste gått i pension för evigheter sen, haha. Han hörde inte vad man sa. Men han var snäll så det funkade. Det var SÅ varmt där inne, precis som ute. Jag satt & fläktade mig konstant med BVC-boken. Läkaren undersökte Willow, allt såg fint ut. OK-stämpel! "Du är en erfaren mamma du. Har du verkligen såhär många barn?" sa han & kikade i journalen där syskon står nerskrivna. Det är så skönt att ha många barn, ingen ifrågasätter en! Jag gör på mitt sätt, vill inte ha BVC's råd för dom skiljer sig ofta från mitt föräldraskap. Jag samsover, vilket dom inte tycker man ska. Jag ammar på nätterna, bvc påstå att det ger karies, närämnet som skapar det bildas först i tarmen! Osv osv.
 
Vägde & mätte, nu är hon 67 cm & 7,6 kg tung. Kurvorna ser finfina ut, pekar uppåt & jag helammar än. Bara någon tesked ibland med olika nya smaker. :)
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-07-19 | 23:32:13

    Helamning är bara bröstmjölk och d-droppar. Även minsta smakisar innebär att man inte längre helammar 😉

    Svar: Nä men jag ser det som det då grundnäringen kommer från bröstmjölken. 1 tsk klämmis räknas inte i min värld, men fattar vad du menar. :)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0