....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Tandläkaren.

Kategori: Vardagen

Igår var vi till tandläkaren då Seven hade en tid. Har ombokat tiden några gånger pga krångligt men nu ville jag bara ha det gjort.
 
Jag tog bussen dit med Seven, Willow & Isis. Tandläkaren här har stängt nämligen & öppnar igen om 6-9 mån. Skitdrygt då det är några mil till tandläkaren så länge & bussförbindelsen är inte den bästa. Igår var tiden 09:10, då kom vi dit 20 min innan så det var ok. Var klara vid 09:40, ingen buss tillbaks förrän 11:10. Zzz... Så vi gick runt, runt.. ett tag. Köpte varsin glass & lite sånt där. Men det gick bra hur som helst, barnen var duktiga. Seven hade inga hål, Isis trotsade ingenting & lyssnade jättebra, Willow sov nästan hela tiden & skrek ingenting när hon var vaken. Riktigt skönt när det flyter på.
 
Det var bara jag som inte skötte mig & fick "skäll" på bussen både dit & hem, haha! Jag är alltid sån verkar det som. Först råkade jag stå & komma emot STOPP-knappen innan bussen åkte. Haha... "Vem trycker på knappen? Nån trycker på knappen hela tiden!" sa chauffören. Såg att det var jag, det fnissade jag mest åt & bara Förlåt! Jag stod upp & höll i vagnen. Känns inte bra att sitta med Willow löst i knät om man krockar.. så hon var fastspänd i vagnen & vagnen även den i en rem. Men vill inte lämna henne där & sätta mig nånstans för då skulle hon skrika. På vägen hem fick jag skäll för att jag stod igen. "Alla måste sitta ner!"... kan inte alla chaufförer ha samma regler då? Så nä, då fick jag sitta med Willow i knät. Hade kunnat sitta bredvid vagnen OM det inte hade varit en till vagn bredvid. Så typiskt.. (1:a bussen hade inga säten vid vagnplatsen) Hade vi krockat hade hon flygit åt helvete. Kändes inte bra alls. Aja, nu blir det ingen mer buss på ett tag. Är väl Isis tur att gå till tandläkaren snart antar jag.. vet inte om hon varit där alls än. Minnet är ju varken bra eller långt, haha. Men det kanske blir på sommarlovet så då kanvi ta bilen dit. Lite enklare.
 
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0