....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Ensam hemma.

Kategori: Vardagen

Nej men nästan i alla fall. Det har kommit till den punkten nu, att när det bara är två barn hemma känns det som att jag är ensam hemma. ;) Det är läskigt tyst! Star sover ännu & Willow somnade precis igen. Inga andra är hemma! Ensam hela dagen. Dom andra kommer hem med K senare mot kvällen. Får se om Ninja också kommer hem eller om hon stannar en natt till. Det är inte riktigt bestämt ännu.
 
Isis var så taggad på att åka buss till farmorn igår. Hon gick runt & sa "Jippiiiii!" haha. Så skönt att hon blivit så pass stor att det går bra med barnvakt, att det känns bra även för mig. Är liksom ingen idé att ha barnvakt om det bara känns jobbigt för MIG. Så nu kan hon hänga med syskonen dit ibland. :)
 
Har precis bytt sängkläder & ska fortsätta med det i några fler sängar. Sen blir det att tvätta upp en massa sängkläder så att det finns till nästa gång. ;) Den där tvätthögen tar aldrig någonsin slut - så mycket kan jag säga! MEN... tänk vilken gåva ändå; att ha så många att tvätta till.
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-04-05 | 15:42:58

    Vilken bra svärmor och farmor hon verkar vara som erbjuder sig att passa 4 på en gång. Det hade aldrig min mamma gjort. Nog inte min svärmor heller.

    Svar: Ja hon är jättesnäll. Nej det hade inte min mamma gjort heller.
    Cim von Wowern

  • Anonym säger:
    2018-04-05 | 21:03:29

    Är farmor på besök hos er också eller bor ni helt utan släkt i omgivningen? Ser du syster o din familj ibland eller är det mest via Internet.

    Svar: Farmor bör 4 mil ifrån så det blir då & då. Ingen annan bor nära oss eller kommer på besök. Har kontakt med min äldsta lillasyster (30 år) via sms osv.
    Cim von Wowern

  • V säger:
    2018-04-05 | 22:40:30

    Visst hade du kontakt med din mamma förr? Det kanske du har fortfarande även om du inte skriver om det :) har själv en väldigt turbulent relation till min mamma som mest tar energi. Det blir ju tungt i och med att jag har barn och ibland är det ju svårt att veta vad man ska säga för att barnen ska förstå utan att för den delen smutskasta den andra. Barn är ju så frågvisa ;)

    Svar: Vi hade kontakt förr ja. Jag sa upp kontakten för över 1 år sedan. Barnen har inte träffat henne sen Isis var 6 mån (2 år sen alltså) så.. dom är inte så bekymmrade.
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0