....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Till MVC.

Kategori: Graviditet

Var till MVC idag. Nästa gång blir om ca 4 veckor. Idag är jag i v. 24+1, så denna gång mättes även magen. :) Hamnade på översta kurvan men det gör jag alltid. Det är så jag brukar ligga helt enkelt. 26 cm hamnade det måttet på. Blodtrycket låg på 135/60 & hjärtljuden lät bra dom med. Järnet hamnade på denna gång 116, sist var det på 121 så jag ska försöka komma ihåg tabletterna lite bättre nu. Blodsockret låg på 4,7 så det är jättebra. BM ville ta glukosbelastning nästa besök men det sa jag nej till. OM sockret ligger högt nån gång längre fram - då är det ok, men det finns ingen anledning att chocka kroppen med den sockerlösningen bara för att kolla lite. Har aldrig haft högt socker. 5 kg har jag gått upp sen inskrivningen i v 7 ungefär.
 
 

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-09-18 | 22:12:05

    Skönt att allt ser bra ut 😊. Och 4,7 i fastesocker är väl toppen ju 😀. Förstår inte varför en glukosbelastning skulle vara aktuell då..?? Men jag är ju bara en simpel sjuksköterska..😁😷

    Svar: Enbart för att jag låg över ett visst BMI på inskrivningen. Då är det standard att erbjuda det, trots att sockret ligger bra. Väldigt onödigt ja, jag håller med!
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0