....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Städhjälp.

Kategori: Diskussioner, Tips & erbjudanden

När jag var liten var det bara dom "rika ungarna" som bodde i hem där det fanns städhjälp. Jag hade en kompis som hade just det & tyckte att det var så fascinerande att se hur någon städade i andras hem av nån anledning. Trots att även min mormor hade det men det såg jag aldrig själv på samma sätt.
 
Nu för tiden är det ju inte ens dyrt att anlita tjänster som hemstädning eller fönstertvätt tack vare RUT-avdrag. Inte heller trädgårdsskötsel av vad jag kunnat läsa mig till hos bl.a https://www.hemmiljo.se. Men det här med städhjälp... jag är med i många grupper på Facebook & det verkar väldigt vanligt med just detta. Jag kan fundera över det där själv... det hade varit väldigt skönt med någon som kom & riktigt grovstädade kanske en gång i månaden. Sånt där som är så otroligt tråkigt & jobbigt att göra själv, särskilt som gravid. Har nog inte riktigt behovet av en veckostädning, det skulle väl vara om vi bodde i ett väldigt stort hus men just en grundlig städning per månad - aa.. det låter nästan lite drömlikt, haha. Det skulle vara jätteskönt! Detta är något jag ska diskutera här hemma! Har ni själva haft eller har städhjälp är jag intresserad av att höra. Skriv en kommentar & berätta! :) För- & nackdelar, om det nu finns några.
 
Vi har även haft tankar på just hjälp med trädgårdsskötsel eftersom att vi inte riktigt har intresset eller orken. Men vi får se hur vi gör till sommaren..
 
 

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-09-29 | 09:27:16

    Riktigt toppen med RUT & ROT & vi har använt oss av det flera ggr, bl.a för att byta tak & fönster på huset, vilket hade blivit svindyrt annars...😰. När min gammelmorbror gick bort anlitade vi en städfirma till flyttstädet & det blev kanon 😃.

    Svar: Yes ROT har vi fått använda en del. ^^
    Cim von Wowern

  • Anonym säger:
    2017-09-29 | 13:54:48

    Städhjälp i all sin ära, men de städar inte där man inte plockat undan först.. tex på bänkar osv... så då blir det ju ingen riktigt städning anser jag. Och sen får man se till o ha sina egna städgrejer hemma, för annars tar de samma moppar, trasor mm som de använder till andra hem... riktigt äckligt! Nä.. bättre o göra själv :)

    Svar: DET vet jag. Har läst en del om att man måste plocka undan själv & sånt där. Just därför jag drömmer om grovstäd nån gång ibland.
    Cim von Wowern

  • Sam säger:
    2017-10-19 | 21:44:27

    Jag har städning nu varje vecka! Började med att köra varannan vecka men tyckte ändå att jag fick städa ofta. Med två barn i en trea blir det lätt smutsigt. Jag har anlitat ett mindre företag som inte är lika dyrt och försöker plocka undan innan men de torkar alla fönsterbrädor med lite prylar på och plockar ur diskmaskinen också. Finns det disk diskar de också! De är super! Förra företaget diskade inte och plockade aldrig ur en diskmaskin...

    Svar: Låter helt klart som ett bättre val. :)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0