....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Redo för vintern.

Kategori: Vardagen

Så var det äntligen fredag! Det känns som att veckan har varit evighetslång. Eller så är det bara jag som blivit långsammare. Allt känns så extremt jättejobbigt. Pust & flås, ungefär. Men är glad att vi förra helgen tog tag i trädgården innan vintern. Skrev jag något om det....? Nej jag tror inte det faktiskt. Vi var ute i 3-4 timmar & klippte, trimmade, krattade, plockade undan, rensade ogräs osv osv osv. Alla barn var så duktiga & hjälpte massor. Efteråt gick vi in & åt massor av glass som jag hade köpt som en morot att muta lite med. ;) Så nu är det klart inför kylan, nu blir det inget mer trädgårdsarbete förrän nästa sommar. SÅ skönt! Skottar hellre snö än grejar med gräs & jord.
 
Igår bakade jag sockerkakor. Ena i choklad & andra med saffran & äppelmos. Blev jättegott! Älskar saffran. Oxy fick med sig en stor bit med chokladsmak till utflykten i skolan idag. :) Nu tar vi helg, jag & Isis i alla fall.
 
 
Oxy igår.

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-09-22 | 10:37:07

    Haha samma känsla här faktiskt..😫. Redan hunnit hämta tillbaka ett av barnen från skolan med feber 🤒😷(hur är det möjligt att jag missade de signalera imorses..? 🤐, skälla ut taxibokaren då skoltaxin missat att hämta sonen för femtielfte gången på ett antal månader + en massa annat stök&bök 😜, så resten av dan får gå i fridens tecken hoppas jag...😉🤛

    Svar: Fridens tecken ja! Lite amen & tack ang denna vecka! Zzzz.....
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-09-22 | 20:30:01

    😁🤓😇👿☻

  • Hannele säger:
    2017-09-27 | 21:22:30
    Bloggadress: http://www.instagram.com/hann3le

    Haha! När ungarna började i skolan så hade jag glömt bort att dom gick i skolan så jag satt och hade sommarplanerna i huvudet och satt och planera lite tills J säger men du? Hur ska allt detta gå när ungarna går i skolan? 😂

    Svar: Jaa, hahaha - man är kvar i semestermode. ;)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0