....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Hur jag mår?

Kategori: Graviditet

Hur mår jag nu när jag varit gravid ett tag?
 
  • Jag mår nog helt ok förutom att ischiasen bråkar varenda dag. Det gör det svårt att sova bekvämt/ta sig upp ur sängen. Hela tiden vänster sida. Men får vara glad så länge jag kan stödja på benet i alla fall. Det betyder att jag kan fortsätta jobba.
  • Har ingen foglossning ännu heller - jätteskönt. Jag fick det inte alls med Isis, så jag hoppas att det kan få bli så denna gång också. Att ha foglossning OCH ischias är liksom ingen dröm precis. ;)
  • Jag vet att mitt järnvärde inte är på topp & jag glömmer hela tiden att äta tabletterna.
  • Halsbränna har jag varje dag. Dricker ...vad det nu heter.. något på G, mot det. Smakar APA & jag ryser. Men det funkar helt ok då det lägger sig som ett lock. Halsbränna får jag av ALLT & då menar jag allt också.
  • Jag blir fortfarande konstigt mätt efter vissa måltider. Mår konstigt, blir illamående & väldigt, väldigt trött. Det brukar sitta i en hel kväll. Samma sak om jag äter godis, jag får bara i mig några bitar, sen mår jag konstigt. Så jag äter bara lite mat i taget & godis kanske en gång i veckan.

Bebisen då?
 
  • Den gör sig påmind många gånger under dagarna. Främst längst ner men även upptill ibland.
  • Ligger jag på rygg så hoppar det till en hel del & det känns mot händerna.
  • Känner mig väldigt taggad på namnen vi pratat om. Nu gäller det bara att övertyga herrn om att min smak är bäst! ;)
 
V. 23+3, idag.
 

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-09-13 | 18:14:54

    Haha Gaviscon mot halsbrännan va..?? 😝. Levde typ på den när jag väntade första sonen...😖😱. Ja man fick ta några djupa andetag innan man svalde den....🤐😝. Testa omeprazol annars oxå. Ska inte vara farligt när man är gravid 😊

    Svar: Precis. Så äckligt, haha! Men bm rekommenderade den. Ska dock testa Omeprazol när den här andra börjar ta slut & se vilken som är att föredra. ^^, Novalucol funkade förra graviditeten men inte nu, bara en kort stund. :/
    Cim von Wowern

  • Vilandra säger:
    2017-09-16 | 21:25:21

    Säger också Omeprazol for the winning!
    Känner igen beskrivningen du ger av att bli konstigt mätt och trött, så blev jag också under grav - irriterande när en är HUNGRIG!

    Svar: Måste nog testa det för nu är det fan förjävligt HELA TIDEN! :(
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0