....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Det här med lego.

Kategori: Tips & erbjudanden

Tänkte på en sak.. hur pass olika leksakerna är nu mot när en själv var liten. Även om det fanns mycket att välja mellan så känns det som att det finns oändligt med leksaker att välja mellan nu. Jag blir helt snurrig när jag sitter & söker sida efter sida efter t.ex julklappar.
 
När jag var liten älskade jag Playmobile & lego, blandat med Barbie & pyssel. Jag gillade att Playmobile hade dockskåpskänsla - utan dockskåp. Det finns ju fortfarande, gubbar, bilar, djur, hus, båtar.. Mängder. Men jag vet inte om jag tycker att det fanns lika mycket att välja mellan bland legot då som det finns nu. Minns jag fel? Nu finns det ju lego att köpa som kan bli i stort sett allt. Jag hade bara vanligt lego där man själv använde fantasin till vad det skulle bli, inte instruktioner till stora slott eller flygplan. Må hända att det fanns förr också, SÅ gammal är jag inte. ;) Men är inte valmöjligheterna bland det större nu? Och är DET bättre eller sämre? Ju mer instruktioner till leksaker, desto mindre fantasi krävs. Hur tänker ni andra?
 
Skulle jag köpa lego till barnen idag hade jag nog faktiskt köpt vanligt lego i färger. Inget särskilt som ska byggas ihop alltså. Lego i lösvikt heter det! Har inte tänkt på det förut utan bara tänkt att man kan köpa i färdiga kartonger men hur kul vore det inte att faktiskt blanda själv som du vill? Ta en kik själva inne hos https://www.klossbutiken.se/ som har en "jävla massa lego" enligt mig själv. Är det någon som handlat därifrån? Är bra sugen på att planera lite julklappar till några av barnen nu.. Godis i lösvikt, klossar i lösvikt. Pja, varför inte?
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Smilla säger:
    2017-09-18 | 16:35:19

    Var förbi fysiska klossbutiken vid Marieberg och där har de faktiskt lego som lösviktsgodis. Man får plocka och blanda själv :D

    Svar: Ja! Hört talas om det. Ska vara en rätt rejäl Lego-butik va? Tycker att det låter så roligt att köpa i lösvikt! :D
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-09-18 | 22:22:11

    Gud vikket bra tips med legot 😀. Det ska jag kolla in 👍. Den nya generationens lego lämnar tyvärr inte så mkt till fantasin att använda till eget skapande känns det som, utan består väldigt mkt av "gubbar" & olika fordon där mkt redan är självklart hur slutresultatet ska bli..😒. Själv älskade jag my little pony som barn & hade typ hur många som helst..😅. Sen kom de där gräsliga napparna i plast som alla skulle ha i halsband..För att inte tala om manicklar i alla dess former...🤤😸. Funderar på pussel till min minsting när han fyller 3 i december...Och ev. playdoo-lera....

    Svar: Napparna! Hahahaha. Mitt klassfoto i 2an eller 3an hade ALLA tjejer halsband med nappar i olika storlekar. :D
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-09-21 | 10:17:27

    Haha ja bevare mig väl vikka tider....😅

    Svar: Dom var väldigt fina irl. :) Såg att den finns i åkpåse med.
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-09-22 | 23:09:37

    Ja precis 😃. Gillade inte camo-stjärnorna alls först men sen när jag såg att det var lite 3:D-känsla på dem så växte de i mina ögon & nu "behöver" jag ehh hmm minstingen den verkligen känner jag..😁. Ja men slå till på en åkpåse vettja, nu när det en liten på G 🤓.Då har du ju nåt mer om du behöver tvätta molo-påsen...😜😸

    Svar: Ja, 3D-känsla ja! Så heter det. :) Mja jag vet inte, haha. Får se... känner mest att det snart är jul & 5 barn ska ha. Måste nog prioritera det mer än en extra åkpåse. ;) Har aldrig behövt tvätta någon annan förr. ^^
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-09-24 | 11:20:01

    Haha jo det klart...😊. Du får väl satsa på åkpåsen till säsongsrean annars..😉

    Svar: Möjligen. ;)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0