....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Ufo?

Kategori: Graviditet, Vardagen

Jag läser hela tiden om gravida som har cravings eller som "unnar sig lite extra" osv. Jag känner mig som ett ufo där, för direkt när illamåendet gick över har jag inte varit sugen på något alls. Och då menar jag det också. På helgerna får jag knappt i mig godis, för jag är inte sugen - varför äta det då? Kanske äter 2 rader choklad, sen är jag mätt. Jag är mer sötsugen ogravid helt enkelt, nu är det mer... jag vill ha ordentlig husmanskost. Njuter mer av en god tallrik mat, men tyvärr är det inte enkelt det heller för det här är en rätt aktiv bebis & sparkar när jag äter. Så jag liksom tappar lusten!
 
Men men! Igår fick vi i alla fall igång nya mobilerna. Vi satt LÄNGE igår kväll för att fixa all inloggning (eftersom att K alltid glömmer sin & ska krångla med det) & inställningar. Känner mig SÅ nöjd & håller nu på att lära mig det nya.
 
Nu har Isis & jag varit & jobbat en stund. Regnade massor när vi skulle hem men jag hade med mig paraply - första gången jag kom ihåg det. ;) Senare ska jag till bibblan med Seven för att skaffa nytt lånekort då han tappat bort sitt & vill låna böcker. Så får offta mina höfter & ta mig upp dit en sväng sedan.
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-10-12 | 10:26:43

    Den enda "cravings" jag hade-faktiskt med båda barnen- var tandkräm (!) & tandborstar, dock bara av märket "TePe" (!!!) 🙊. Tyckte att de var så "knapriga" & fick lust att äta upp dem tillsammans med tandkrämen 😅. Creepy eller?? 🙈🙉🙊😹.. Annars har det mer varit vanligt "sug" på vissa livsmedel som kött & pommes med älsta sonen & fiskrätter & äpplen med minstingen 😊. Det lustiga är att detta fortfarande speglar DERAS favvo-rätter...😀

    Svar: Hahahaha! Jag tycker det är jobbigt att borsta, det får mig att kväljas! Blä!
    Cim von Wowern

  • Lisa säger:
    2017-10-12 | 13:13:47

    På tal om nåt helt annat, som jag har förstått det vill inte K synas i bloggen? Hade varit roligt att veta hur han är, har ni samma stil utseendemässigt m.m? Vad jobbar han med m.m ? :)

    Svar: K är en vääääldigt privat person så jag försöker att inte skriva så mycket om honom mer än neutrala saker. Samma stil har vi inte även om han haft piercing förr men han är absolut min typ med rakat huvud, skägg, lång (190 cm) & överhuvudtaget "stor". Eftersom att han är privat så vill jag inte säga vad han jobbar med heller men det innebär att att kör väldigt mycket. Hur han är...? Han är sjukt jobbig & dryg. ;) Säger konstiga saker som man garvar åt. Han ger mig komplimanger hela tiden. Det finns ingen som jag litar på så mycket som på honom.
    Cim von Wowern

  • Nina säger:
    2017-10-12 | 22:12:03

    Men om han är så privat, har han nångång åsikter om att du lägger ut så mycket om ert liv tex visar bilder på hus, trädgård, berättar om och visar bilder på barnen? Framförallt barnen, tycker han det är ok?

    Jag är lite nyfiken jag med på vad han jobbar med, men min gissning är busschaufför ;) Han kör mycket, och han var ledig hela sommaren då skolorna var stängda.

    Hur som helst, ska bli spännande att se vad för liten som gömmer sig där inne, ni kommer inte ta reda på könet?
    Har du sparat mycket kläder, babygym, vagn osv efter isis till den lilla?

    Svar: Han är inte busschaufför. :) Och det är nyligen han börjat vara ledig på just loven pga ny arbetsgivare & andra möjligheter. Annars har han ju jobbat även nätter.Att jag lägger ut bilder på lite vad som helst är ok, det är inte på honom - det hade han aldrig gått med på. Knappt jag får fota att ha i album hemma. ;) Men vad jag väljer att fota & inte fota är noga genomtänkt, har jag visat mer har jag frågat honom om det känns ok. Det är sällan jag fotar ett helt rum t.ex eller hela vår bil eller hela huset t.ex. Men det vill inte jag heller liksom, lägger bara upp det som känns "bra" i magen. Han läser dock inte min blogg, han tycker det är ointressant & förstår inte varför man bloggar. ;)Nej det blir inga fler UL så vi kommer inte ta reda på könet. Bebis hade en fot i vägen på RUL, så då får det vänta helt enkelt. :) Har sparat en del sen Isis, som vagn, babysitter m.m. Inte så mycket kläder men det har jag ju ordnat nu. :)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0