....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

MVC & 30 fulla veckor.

Kategori: Graviditet

Jag märkte precis att jag glömt att skriva om senaste besöket hos MVC som var i onsdags. Oxy & Isis var med mig då jag precis hade hämtat Oxy i skolan. Besöket gick bra som vanligt. Inga konstigheter alls. V. 29+3;
blodtryck 125/65, blodsocker 4,1, järn 113, urin: 0, SF-mått 29 cm. Nytt besök om 3 v.
 
BM skulle kolla på ang. remiss till sjukhuset i Karlskoga för prat om igångsättning. Om dom tar emot mig eller om jag föder i Örebro. Jag vill ju gärna till Karlskoga igen & håller tummarna för det. Läkaren som gjorde ultraljud senast tyckte att jag borde få komma i v 34-35 nån gång i alla fall, just för bedömning alltså. Men hon jobbar inte där men kan hoppas att det går att få igenom, Annars får man komma på samtal nån enstaka dag före igångsättning & det kan vara skönt att VETA på vilket sjukhus jag kommer föda. Så vi får se hur det blir med det hela.
 
Jag känner att jag vill ha lite planerat även för att det sker nära julafton. BF är 6 Jan, vilket är en lördag & då är jag i 39+6. Lördagen före det (38+6) är 30 Dec & lördagen före det (37+6) är 23 Dec. Detta får mig lite stressad faktiskt.. då jag föder oftast i 38 fulla veckor. Det hade varit toppen om jag hade kunnat bli igångsatt 25 Dec, men då är jag i 38+1 & kan ha hunnit föda spontant - vilket ev blir hemma pga hinner antagligen inte in. Julafton vill jag ju fira här hemma! Dagen innan julafton vill jag inte heller eftersom att jag vill stanna någon natt på BB. Åh så bökigt det känns nu. :( Får bolla tankarna på bedömningen & hoppas på i alla fall 25 Dec & ta det jävligt lugnt innan.. Yeah right. ;)
 
Och idag är jag i 30 fulla veckor. Det känns verkligen som en milstolpe! Nu är det inte långt kvar.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0