....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Full fart.

Kategori: Graviditet

Jag har sällan sammandragningar när jag är gravid sen några barn tillbaks. Det brukar mest komma när livmodern blir retad, som i gupp i bilen eller om jag är väldigt kissnödig. Inte annars. Igår var bebis väldigt aktiv. Det sparkades & rullades runt i stort sett hela eftermiddagen & kvällen utan direkt paus. Såklart låg den även & tryckte i min höftkula (som dom andra också gjort) så jag la mig på sidan i sängen & försökte få den att "ramla neråt sidan" eftersom att det faktiskt gjorde mig något illamående av värken som kom. Samtidigt hade jag sammandragningar väldigt mycket (inte förvärkar alltså, vanliga sammandragningar gör inte ont men magen blir hård). Till slut kände jag hur värken i höften släppte & bebis började sparka neråt madrassen på andra sidan istället. ;) Så jag låg kvar så en stund. Under kvällen var det samma sak, mycket aktivitet & hårda sparkar tillsammans med sammandragningar. Kände mig helt slut! Natten var lugn så den sov nog också rätt gott efter alla timmars håll igång! Pjuu...
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0