....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

BB-väska.

Kategori: Graviditet

Har funderat på det under ett par dagar & tog tag i det lite smått idag. Att packa BB-väskan! Det är ju ett visst delmål med det hela.. Valde ut olik plagg som ska med & filtar. Roligt hur ens smak varierar från barn till barn.. med Isis bestod det mesta av Molo (hon är född i Juli så det var en somrig väska) & nu är det mest Mini Rodini & mitt i vintern nästa månad. Men det är kul, man ska variera sig en del tycker jag! MEN Isis första plagg var faktiskt krokodil-onsie från Mini Rodini, en likadan som ligger nerpackad även denna gång. Jag har även fixat lite med babyskyddet, satte dit åkpåsen bl.a.
 
Nu är det mest min del av väskan som ska packas & den är nästan svårare eftersom att jag använder kläderna. ;) Brukar ha en påse med hygiengrejer, hårborste osv som jag lägger tillbaks i väskan när jag använt det så att det verkligen följer med sedan. Jag har dock beställt lite nytt som kommer denna vecka som jag tänkt lägga ner & använda först på BB. Även ett par nya vanliga (höga) jeans som jag hoppas ska passa - haha. Vi får se.. tog samma stl jag har nu så får vi se. Annars lär dom passa några veckor efter. Kände att jag behövde ha nya hemma då mina mammajeans som passar perfekt är jättetrasiga i benen så dom får ligga nu. Och dom jag använder är inte jeans utan i något annat tyg & dom är lite stora, så på BB kommer dom hasa ner ännu mer pga mindre mage. Så... ja, nya jeans så får vi hoppas på det bästa! ;) Får ta med mjukisbyxor också. 
 
Denna BB-väska:
 
 
 
Isis BB-väska:
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Vilandra säger:
    2017-12-03 | 10:11:10

    Tror jag packade om min BB-väska typ sjuttioelva gånger 😂

    Svar: Haha ja, man lägger till & ändrar om. ;) Jag inväntar en till filt som ska ner bl.a. Och små småplock till mig som måste ner innan vi åker in.
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0