....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

32+0.

Kategori: Graviditet

Igår gick jag in i 32 fulla veckor. Eftersom att julafton är en söndag & jag då går in i 38+0, veckan jag brukar föda "spontant", så hoppas jag att dom godkänner att sätta igång mig där i veckan, innan den helgen eftersom att en igångsättning tar olika lång tid innan det startar & jag vill få i alla fall minst en natt på BB för att återhämta mig någelunda innan jag ska hem till vardagen igen. Det känns lite långsökt att dom skulle vilja vänta till efter julafton.. då kan jag lika gärna hinna föda hemma & då hinner jag inte in. Så pass fort går det nu - går vattnet så kommer bebisen direkt. Jag har inte ens kännbart värkarbete innan, jag får on precis innan vattnet går. Så jag ska försöka få igenom att det blir i vecka 37. Det fick jag godkänt med Isis men vi fick vänta en extra dag pga fullt på förlossningen & sen tog det en hel dag innan hon föddes på natten, så jag hann komma till 38+0 innan hon ville ut.
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-11-14 | 15:46:21

    Åh vad spännande & pirrigt 🤗. Säger jag fast det inte är jag som ska föda..😅. Med barn nr 2 blev jag igångsatt pga havandeskapsförgiftning i samma vecka som jag egentligen var beräknad. De tryckte upp den där tampong-mojängen vid 13-tiden som ska stimulera livmodertappen el. Hur det nu är. Vid 16-tiden satte värkarna igång & vid 20.00-tiden hade jag så ont att jag bönade & bad om lustgas 😫. Det var på nåder att ja

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-11-14 | 15:50:56

    det var på nåder att jag fick det då jag enl förlossningspersonalen enbart öppnat mig någon centimeter...vid ca 00.30-tiden kom han ut efter att vattnet gått & sen var krystvärkarna ett faktum 😥. Personalen var chockade & han knappt få på sig skyddskkäder så min man vara nära på att behöva förlösa mig..😁

    Svar: Ja fy, det går snabbt & jag hatar det. Psyket & kroppen hinner inte riktigt med.. allt bara PANG! 7 min tog det sist.. när vattnet gick. Tur jag blev igångsatt liksom.. eftersom att jag inte har ont innan vattenavgång.
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-11-17 | 22:47:25

    Haha ja hujedamig ja läste om din pang-på-förlossning med Oxy 😀. Där ligger jag i lä 😅😫.

    Svar: Usch ja & med Isis hade jag inte ont förrän innan vattnet gick & hon föddes 7 min efter det. Det går alldeles för fort! :(
    Cim von Wowern

  • Pernilla säger:
    2017-11-18 | 13:24:56

    Precis så är det för mig med...inga verkar precis bara molnande och liksom tryck sen går vattnet och sist tog det en krystvärk och hon var här! Alla mina 3 är födda antingen på bf eller en dag efter

    Svar: Precis! :) Jag har dock aldrig passerat BF, tre av barnen är födda i v 38. En i 36 & en i 39.
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0