....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Värmen är här.

Kategori: Vardagen

Igår blev det sommar. Ingen mjukstart heller utan BOOM - regnskogshetta & svinvarmt. Inte riktiiiiigt min kopp te med just den där tunga luften. Idag ska det tydligen bli varmare.. men luften känns nog lättare.
 
Oxy var så svettig när jag hämtade honom på dagis. Han hade en tunn röd vårjacka (syns nedan, taget på morgonen), den är helt ofodrad men kanske inte andas så bra. Under kepsen var han dyngsur! Så jag plockade av honom det där innan vi gick hem. Han hade sprungit något Bamse-lopp så där... herregud. Måste verkligen säga åt fröknarna igen att han inte tänker på att han är varm förrän man själv uppmärksammar det! Idag blir det ingen jacka till dagis & shorts på.
 
Idag blir det en sväng till Apoteket (hostar bokstavligen så att jag spyr) & sen Hemköp för att köpa fredagsgodis. Det är så svårt att handla när det är varmt tycker jag, allt känns liksom "bläh". Blir sugen på jordgubbar, blåbär, hallon.. Kanske borde göra en blandning med det & så en klick grädde till som mellanmål till alla efter skolan. Mmm... mums!
 
 
 

Ett inlägg delat av Cim (@mansondust)Maj 18, 2017 kl. 6:19 PDT

 
 
 
 
 
 

Ett inlägg delat av Cim (@mansondust)Maj 18, 2017 kl. 6:05 PDT

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0