....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Lergigan & UL-tid.

Kategori: Graviditet

När jag gick in i v 6 kom illamåendet precis som väntat. Det är då det brukar dra igång för mig. Jag var hos MVC några dagar innan för inskrivning & få remiss skickad för UL i v 12. Bm sa att om jag börjar må alldeles för illa så får jag höra av mig så skriver hon recept på Lergigan. Postafen provade jag med Ninja men jag blev bara så trött, som feber. Sen har jag inte vågat testa sådant igen. Men Postafen är inte på recept som Lergigan, så jag tänkte att det kanske är effektivare. Jag hörde av mig några dagar senare då jag hade börjat spy. Det funkar liksom inte inte.. jag fick springa & spy innan hämtning på dagis eller mitt i matlagningen. Fick receptet & gick till apoteket. Då fanns det inte inne & fick beställas & kunde hämtas ut två dagar senare, nu igår. Pest & pina att vänta. Jag spydde dagligen. Inga små spyor utan hela magsäcken vändes ut&in. Låg vaken på nätterna & mådde så jävla illa. Kan inte dricka vatten när jag mår så där heller för vattnet förvärrar på något sätt... & jag blev sjukt trött på att ha blaskigt sött i munnen hela tiden istället.
 
Hur som helst. Igår köpte jag Lergigan & svalde en tablett direkt utanför Apoteket. Illamåendet avtog efter ca 1 timme. Inte så att det försvann, illa mår jag men mer i magen & inte hela tiden högt upp i halsen. Blir lite tröttare men jag vilar när jag kan & det verkar funka faktiskt. Är hellre lite tröttare än spyr åt alla håll dygnet runt. Sen förvärras illamåendet alltid när jag är hungrig, Lergigan eller ej - så jag måste hela tiden småäta. Allt funkar inte utan jag måste verkligen gå efter det som plingar i skallen. Sällan det finns hemma. ;) Men jag blir ofta sugen på riktig mat som gravid. Husmanskost, grytor. Ordentligt! Blir inte godissugen. Sen är jag, precis som med Isis, sugen på fefferroni & andra starka saker. Så jag får ta & köpa mig en burk nästa gång jag handlar.
 
Jag fick hem en tid för UL men jag bokade om. Skulle ha varit i v 11, vilket är för tidigt. Man måste kunna se benen i underarmarna ordentligt & det är gränsfall i 11 & vem vet, jag kanske blir flyttad bakåt. Så igår blev jag uppringd av en som erbjöd en ny tid, 27 Juni kl 13. V. 12+6 enligt mina beräkningar. Jag vet dock att MVC räknar BF som 30-31 Dec & jag räknar runt 2 Jan, så jag går på min så länge innan UL. Så... "bara" en månad kvar & lite till. Det kommer vara sommarlov t.o.m.
 
V. 7+3 idag. Det går så jävla långsamt...
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0