....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Vårigt.

Kategori: Vardagen

Denna vecka har gått riktigt fort! Men det kanske är för att barnen var lediga i måndags, Vädret har varit vårigt & mestadels soligt, så nu är snön borta. Precis som det är NU är lagom. Det behöver inte bli så mycket varmare, 15  grader, sol & vindstilla är perfekt hoodie-väder utan svettningar! Ååh, jag blir stressad, orkar inte med sommarvärmen.
 
Ljust länge är det också. Något som är skönt på morgonen men inte på kvällen. Jag vill ha lampor tända! ;) Men ok, det är bra med ljuset för att barnen inte behöver komma hem typ kl 15 pga kolsvart ute.
 
Just ja, hämtade ut paket igår men glömde ta med det upp från vagnen i garaget, så ska hämta upp det senare.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Pelle säger:
    2017-03-16 | 13:52:35

    Jag undrar hur en 5 barns mamma som inte jobbar och är föräldrar ledig har råd med mini rodini kläder och andra dyra märke? Hur får du ihop det med ekonomin? Är det inte bättre att spara pengar till barnen när de blir lite större? Barn ät barn och de bryt sig inte om några märkeskläder, de kan nöja sig med hm köper också. Jag är tvåbarnspappa som jobbar heltid, men höginkomst samt en fru som tjänat lika mkt och vi skulle aldrig få tanken att köa en tröja för 400kr. Hellre sparar vi till barnens framtid och lär dem värdet av pengar.

    Svar: Vad härligt. Jag hoppas att du skriver så till andra med hobbys som kostar pengar. Till alla pappor som tycker det är roligt att köpa dyra fälgar, byta bil, till dom som rider & har massa dyra grejer där & alla dom som spelar olika sporter eller samlar på olika prylar till hemmet. Jag hoppas verkligen det, för att anmärka på nån annans hobby & ekonomi - det är rätt så konstigt beteende tycker jag. Du har ingen aning om hurvida vi sparar eller vad vi har råd med. Hade du varit en flitig läsare hade du redan vetat att jag köper MYCKET i andrahand. Isis fina (NYA) vårskor i starka färger kostade 36 kr, då MED porto. Naturligtvis inte allt, men barnkläder är min enda last & hobby. Jag varken röker eller dricker, eller köper saker till mig själv. Jag köper kläder från kedjorna också - köper det som jag tycker är fint! Sen utelämnar du att jag faktiskt säljer märkesplaggen & kan därmed köpa NYA för dom pengarna. Skillnaden där mot kläder från kedjorna, dom får man nästan skänka bort. Märkesplagg kan man få MER av i andrahand, beroende på hur poppis printet är! Kram
    Cim von Wowern

  • Anonym säger:
    2017-03-16 | 14:42:12

    Jag får erkänna att jag också undrat som ovanstående, i början. Men sen tänkte jag att allt handlar ju om hur man prioriterar. Ni verkar inte göra så mycket saker som kostar pengar så som badhus/resor etc. Inte så mycket renovering. Ni lägger kanske mer pengarna på barnkläder och prioriterar det. I min familj har vi också oftast haft en inkomst, min mans och jag varit föräldraledig. Vi köper en del fint begagnat och mycket från kedjor. Ytterkläder och skor köper jag alltid av bra märke för det ska hålla dem torra och varma. Men sen har vi lagt väldigt mycket pengar på huset och att renovera. Och vi åker ofta till badhus, camping semester. Alla har vi väl något vi prioriterar.... ni prioriterar barnkläder och har inte så mycket annat som kostar massor, då kan man ju köpa massa kläder. Tänker jag? Och du som är hemma jämt och verkar va en så bra mamma, klart du ska få köpa barnkläder om du älskar det.

    Svar: Alla prioriterar vi olika. Min sambo är helt ointresserad av barnens kläder men det är min enda hobby. Barnen bryr sig inte om märken, förutom Star som gillar Adidas men så är hon äldre. Jag köper det jag tycker är fint liksom & mycket kan ärvas pga kvalité & märkesplagg går att sälja & i stort sett få tillbaks det man betalade. renovering, nej - inte just nu. Vi renoverade en del våra första år här. Vi har bytt tak, målat fasad, tapetserat om, rivit & byggt upp badrummet etc etc. På somrarna prioriterar vi mer än på vintern att hitta på saker, som i somras var vi på Skara Sommarland bl.a. Det är väldigt dyrt med hotell för 7 pers + inträde & allt det där. Vi har åkt till London, Köpenhamn, vi har åkt kryssning, vi har varit på Astrid Lindgrens Värld, många gånger till olika djurparker här i landet, Skansen etc. :) Jag tycker att vissa är rätt orättvisa mot oss som har barnkläder som hobby, för ingen säger något om andra dyra saker till hobbys. Jag hade förstått negativa kommentarer om jag hade rökt & druckit, gått & fixat naglar & fransar osv osv. ^^,
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-03-20 | 12:06:08

    Donald Trump är president i USA. Kim jung Un styr med järnhand i demokratiska folkrepubliken Korea. Den värsta svältkatastrofen på länge härjar just nu i Afrika. IS lemlästar, våldtar & mördar, transpersoner & homosexuella förföljs i Ryssland & Ukraina. Unga män med för mycket testosteron & ouppdämd ilska skjuter ihjäl varandra på öppen gata i Göteborg & Malmö. Psykiatrin havererar & sjuka tvingas arbeta eftersom regeringen vill hjälpa statistiken på traven....&....Hör å häpna; Kim von Wovern köper EN tröja för 400 kr (!!!) till sitt barn 😮. God daaamn alltså.............

    Svar: Hahahahahahaha! Ja du ser, ring Hänt Extra! :D Skit i resterande världen - det finns folk som köper dyra barnkläder!! :O
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-03-21 | 15:18:00

    Ja för fanken 😁. Bäst att kalla in nationella insatsstyrkan för alla farliga barnklädesköpare..😂😆🙊

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0