....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Låt oss snacka luft!

Kategori: Tips & erbjudanden

Har ni själva tänkt på vilken dålig luft det är på vissa ställen vi besöker? Vissa affärer har sjukt dålig luft. Det blir varmt & jag kan uppleva det lite som "illamående" i kön inne i en del butiker. Dom flesta väntrum tycker jag kan kännas likadant & jag är tveksam till att skolor ofta har en ok, skön miljö. När jag gick i skolan var det alltid för varmt eller för kallt. Satt ofta & frös men inte fick man ta på sig en jacka.
 
Minns ni omklädningsrummen... den varma, svettiga, tunga luften som mötte en i dörren in varje gång. Hur kan det ens få vara så? Bland annat därför har jag skrivit detta ihop med https://www.ventilation.se/ men tankarna & texten är 100% mina egna. Ingen har sagt åt mig hur jag ska tycka & tänka. Jag tycker att det är ett viktigt ämne det här med ventilation. Tror ni inte att det är pga dålig luft som många utvecklar allergier? Rent logiskt låter det inte omöjligt, eller hur? Varför inte satsa på att skapa bra ventilation, det gör inte bara miljön för barnen bättre utan förlänger även livslängden för rummen!
 
Här hemma är min man väldigt allergisk, särskilt på somrarna. Star & Ninja har också börjat märka av pollen men tack & lov har ingen ärvt min barnastma! Vi har både en AC & en avfuktare för att verkligen ha bra luft. Det är verkligen värt hur mycket som helst.. miljön här hemma blir SÅ mycket fräschare. Jag testade avfuktaren i källaren förra vintern. Där nere vid tvättmaskinen är det betonggolv & väldigt kallt annars. Kallt & lite fuktig luft med kläder som hänger på tork osv. Med avfuktaren på i 1 dygn blev det en enorm skillnad, jag överdriver inte ens! Det blev t.o.m. varmt! Jag trodde inte att det skulle bli en sån markant skillnad.
 
Hur har ni det själv hemma med luften? Är det nån annanstans som ni märker att "Wow, här är det riktigt illa...."?

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-03-30 | 20:56:34

    Hur funkar det när du skriver i samarbete med dem? Lite nyfiken på hur det funkar bara ☺ varför har de kontaktat just dig? Får du något för det?
    Vi har avfuktare och jag älskar den. Tvätten torkar på en dag. Och blir inte sur. Och det blir en behaglig värme.

    Svar: Blir kontaktad & väljer bland många ämnen, finns det något som är relevant för mig så ber jag om ämnet, annars tackar jag nej. Är noga med att nämna att det är samarbete! Ja visst är avfuktare bra bland tvätten! SÅ himla härligt & praktiskt att slippa vänta 1-2 dygn på att det ska torka i en kall källare. Superbra verkligen!
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0