....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Utställning & avslutningskläder.

Kategori: Vardagen

Igår kväll var det utställning i skolan med temat Astrid Lindgren. Alla klasser 0-6 hade bidragit med olika saker, tavlor etc ur temat & det var utspritt i skolan så man fick gå runt & titta för att hitta alla. Det bjöds även på chips & dricka. Jag var mitt i matlagningen egentligen & väntade på att K skulle komma hem, men klockan började ticka ner så Star fick passa Isis & Oxy i en kvart medans jag gick upp till skolan med Ninja & Seven för att hinna titta på utställningen som jag hade lovat innan klockan blev 18 & det stängde. Jag tycker inte att det är särskilt kul sånt där men går för barnens skull, kan ju inte säga nej till att se vad dom grejat med så länge.
 
Innan vi gick hem kikade jag på Ninjas hylla eftersom att halva hennes garderob brukar ligga där. Mycket riktigt, jag bar hem en STOR hög med diverse tröjor & en jacka. Hon är en riktig slarvmaja!
 
 
Sen kom barnens avslutningskläder också & det enda som behövs bytas är Stars skor. Ninja har redan fått ett par sommarskor men sulan är värdelös & lossnar under, så dom ska jag reklamera så snart Din Sko svarar på mailet om det hela.
 
Barnen valde kläderna själva & tjejerna skulle promt ha klänningar, trots att Star aldrig använder det - men för all del, det ska ju vara tjusigt. ;) Star valde en svart klänning som är ganska uppklädd & Ninja valde en turkos enkel klänning som hon ska ha ett svart/vitt prickigt skärp till. Seven valde en kortärmad skjorta & mjuka shorts. Jag blev förvånad över att han ville ha en skjorta eftersom att han aldrig velat ha det under vardagen när han haft snygga från Nova Star. Barn är rätt roliga! ;) Oxy får inga avslutningskläder då han inte har en avslutning på samma sätt, han säger hej då till dagis den 15 Juni, dagen innan dom andra har avslutning i kyrkan. Han behöver kortärmade tröjor såg jag precis, han har knappt inga! Så jag får lägga pengar där istället.

KOMMENTARER:

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-06-01 | 21:19:11

    Åh skolavslutningar alltså....Får SÅN nostalgikänsla när 9-årige sonen har detta en gång om året 😄. Känner samma känsla inom sig som när man själv var i den åldern 😊. Ett OÄNDLIGT långt sommarlov framför sig...💃🕺🤽🐝🌻.

    Svar: Nostalgi ja! :) Tyvärr har vi barn i två olika skolor eftersom att Star går i högstadiet i annan stad, så vi måste dela upp oss. Tack & lov är barnens pappa ledig när det är avslutning, annars har farmorn fått rycka in.
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-06-02 | 22:13:53

    Åh jaa det förstår jag..😥😜. Tur att ngn ytterligare i släkten/familjen kan hjälpa till ibland när det kör ihop sig..😉

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0