....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Stora nu.

Kategori: Vardagen

Sista veckan med skola & dagis, den 16:e är det avslutning i kyrkan. Vi får som vanligt dela upp oss då Star går i en annan skola - men det brukar funka fint. Tänk att Star börjar i 9:an om några månader! Kan inte fatta det..känns som att jag själv nyss gick i 9:an. Star sköter sig bättre kan jag säga, haha. :) Oxy slutar dock på torsdag för han ska med på avslutningen på fredag.
 
Alla börjar bli så stora. Är van att ha så många små, som liksom bara larvar runt & tjoar. Oxy börjar i skolan han med efter sommaren. Seven i 3:an & Ninja i 5:an. Plötsligt är många så stora! Tur jag har Isis, haha... hon tultar runt i blöja än.
 
På tal om Isis, hon är helt sjövild. Hon KAN vara lite värre än vad Oxy var & han var helt galen. Hela dagen igår jagade jag runt henne. Hon klättrar upp på allt, särskilt bord. Ska slå på datorn, tar allas mobiler, tar pennor & smink, försöker iva ner allt hon når i köket, river ut toapapper, plaskar i toan, rycker i ugnsluckan, försöker klättra på kökskåpen, leker sönder hörlurar.. allt man egentligen kan tänka sig. Hon har även nyligen börjat säga Nej. Så nu är ALLT "nej nej nej!". Isis som brukade somna så duktigt på kvällen, nej igår tog nattningen 3 timmar. Slutade med att jag la mig bredvid henne & somnade för natten. Hoppas att detta bara är en kort fas!
 
 
Seven i helgen.
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0