....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

På tisdag.

Kategori: Vardagen

Det är fan helt otroligt, jag hostar FORTFARANDE! Det är nu 2,5 månader. Jag hostar inte lika mycket & det var nästan borta, sen började Seven att hosta & nu har min hosta ökat lite igen. Stor suck på det! Trött på att hosta & att LYSSNA på hostar nu. Försvinn - tack! Jag hade kikhosta när jag var liten. 1990 står det i BVC-boken att jag hade det, då var jag alltså 6 år. Jag funderar på om det (+ att jag hade barnastma) kan ha något att göra med att jag alltid hostar LÄNGE & intensivt? Eller bara ren otur kanske..
 
Men till något annat - på tisdag skriver jag på anställningspapper! Det ni. Jag har fått jobbet faktiskt utan att ha sökt eller efterfrågat det. Fick det nästan kastat i knät & jag tackade Ja. Det kommer nog att bli toppen trots att det verkligen inte var planerat, men det är nästan roligare så. Livet gör lite som det vill! Det är inget heltidsjobb, jag har ju faktiskt Isis hemma i över 1 år till. Dock ligger det här i närheten, jag behöver inte pendla. Det är ett jobb på en städfirma som städar några gånger per vecka här uppe på ett företag. Så på tisdag ska jag dit & visas runt, få all info samt skriva på papper.
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-06-09 | 22:13:59

    Åh kul, Grattis! Men ska du jobba när k är hemma då typ på helger eller hur gör du med Isis? Hur kom det sig att de fick nys om dig? ☺

    Svar: Nästa fredag har K & barnen sommarlov, så då kommer jag ha nån som kan ta Isis. Nu på tisdag tar farmorn henne en timme & jag ska även fråga om det är OK om Isis måste följa med om det krisar eftersom att hon kan sitta i vagnen snällt under den lilla tiden det tar. Jag hoppas att det är ok, annars får jag lösa det ändå. :) Vi får se! Det var Ks förra chef som även driver detta städföretag, som behövde någon här i F-bro som kan städa. Så K frågade mig & jag sa såklart Ja.
    Cim von Wowern

  • Anonym säger:
    2017-06-09 | 22:15:36

    Är det förresten detta du syftade på när du skrev att det händer saker du inte får eller kan skriva om?☺

    Svar: Jaså, det minns du! :) Nej detta med jobb hände snabbt, har bara varit aktuellt sen i... onsdags typ. Det gick jättefort. Nej resten är annat, en del kan jag inte ta upp för att jag hatar drama + att det känns onödigt att ta upp, vill inte ha drama om folk i min blogg. Annat kommer så småningom. :)
    Cim von Wowern

  • Jenny Lindgren säger:
    2017-06-10 | 17:37:49

    STORT grattis till jobbet 🤓👏. Ja fy jag hade oxå kikhosta-våren 93, då var jag 11 år. Hostade så jag spydde & tappade andan typ dagligen 😷. Det tog LÅNG tid för vc att ställa den diagnosen....De trodde bl.a astma länge....Har fortfarande alltid jobbig hosta när jag är förkyld & nu på vår/sommar med all pollen..🤧. Kanske en ovälkommen present efter den perioden i livet..🤔😝

    Svar: Jag minns det knappt, men vet att jag hostade så att det riktigt lät om mig. Dessutom hade jag även astma, så det var säkert en väldigt jobbig tid. :/ Har svårt att skilja på vad som var vad. Känner mig rätt övertygad om att det satt sig som att jag får jobbigare hosta än många andra, precis som du. Dock är jag sällan allergisk mot pollen längre - tack & lov.
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0