....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Nästnästa tisdag.

Kategori: Graviditet

På tisdag denna vecka är det exakt en vecka kvar till ultraljudet! Nästnästa tisdag. Jag upptäckte detta nyss & blev både pirrig & nervös. Nu är det inte långt kvar alls & det ska bli så skönt att få veta om allt ser bra ut eller inte. Jag hoppas att jag kan vänta med att säga något till barnen innan dess. Det handlar nog mest om att jag inte vill säga något & så går det åt helvete. Möjligen att det inte är rätt för alla men för mig känns det bäst så, även också för att barn kan inte hålla tyst. Saker slinker ut & så vet flera andra barn/vuxna & jag vill faktiskt inte det. Går ultraljudet dåligt vill jag inte behöva berätta det för alla som sen kommer att undra var magen tog vägen. Så jag gör mitt bästa för att dölja den under hoodies, men det börjar vara alldeles för varmt för det. Så jag är glad över att få ett svar om lite mer än 1 vecka. Oavsett svar så ÄR det ju ett svar, då vet vi & kan leva efter det - oavsett väg det blir.
 
Går det bra kan vi börja planera inför ett 6:e barn. Jag kan köpa mer mammakläder, vi kan överraska barnen, jag kan överraska på nätet, vi kan snacka namn & allt det där,
Går det inte bra ...är det så det är. Maktlöst & uppgivet, men då vet vi. Det är det som känns skönast, ett svar. JA ELLER NEJ. Bara vi får veta...
 
Just nu vågar jag knappt ta till mig att jag är gravid. Jag tyglar illamåendet med Lergigan, är dödstrött & flåsig. Magen går dock inte att hålla in särskilt mycket, den är ganska stor nu trots att jag är i 11+5 idag. Men det tar inte min kropp hänsyn till, den är där den är. Vilket jag önskar att den inte var förrän vi vet hur det ligger till. Jag går alltid med något framför magen, vagnen t.ex. Döljer magen i profil när jag är nära andra människor. Försöker att hålla in så gott det går men det är knappt nån skillnad. Igår var jag ute utan hoodie för första gången denna sommar. Jag hade en t-shirt, min största & den sitter ganska tight. Försökt att dra ut den något. Kanske ingen stor grej för andra men jag vill inte ha frågorna. På mitt jobb är det för varmt att ha mer än en t-shirt men där har dom inte sagt något & det är skönt. :) Dom får gärna tro att jag bara är tjock helt enkelt.
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0