....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Jobb, simskola & grillning.

Kategori: Vardagen

Sommarlov & dagarna känns fullspäckade ändå. Det är simskola & åter simskola. ;) Tur att vi bor nära, bara en bro över ån & så en backe upp. Jag var & jobbade en sväng på förmiddagen idag, sen var det dags att gå upp till badet. Ninja följde med oss denna gång. Hon passade på att bada medans Seven tränade simtag. Hade det inte varit ledigt från badet imorgon pga midsommarafton så hade jag HELT glömt bort den dagen - hahaha. Så mycket firar vi midsommar. ;) Men ska väl köpa något extra gott till kvällen i alla fall. Men vi blir hemma & tar det lugnt.
 
Vi åt iofs väldigt gott igår när vi grillade. Flintastek, tjockkorvar, ananas, paprika, champinjoner. Till det hade vi strips, bea-sås, tzatziki & rödllök. Blev SÅ mätt men jag älskar kött så jag var lycklig. ;)
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2017-06-22 | 18:25:45

    Måste va mysigt att ha k hemma nu hela tiden och kunna gå tillsammans till simskola osv? Hur kan han ha ledigt juni-aug på schemat, Är han lärare eller? ☺ hur känns det att jobba? Är det kul? Tråkigt? Vad fint väder ser ut, lyxigt att ha ett sådant. Är det uppvärmt?

    Svar: Jag går oftast till badet ensam med Seven & K är hemma med resten. Tycker om ensamtiden med Seven. :) Men ja visst är det skönt att vara lediga ihop hela sommaren! Nej han är inte lärare, han har ett schema där det är ledigt då skolbarn har lov helt enkelt. Väldigt lyxigt, från att ha jobbat 6 dagar i veckan, nästan året runt. Jobba är ok. Det är ju inte ofta, bara 2 dagar i veckan & då högst 1 timme. :) Nu har jag kommit in i det så nu känns det bra. Kul är det inte, haha... men helt ok. Bassängen är uppvärmd ja. :)
    Cim von Wowern

  • Anonym säger:
    2017-06-22 | 18:26:22

    Fint badet ser ut ska det stå ☺

  • Frida säger:
    2017-06-23 | 22:39:38

    Härligt att ha en så fin bassäng nära hemmet :-)

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0