....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Imorgon.

Kategori: Graviditet

Undrar hur jag mår om ett dygn? Om mindre än ett dygn går jag in i 13 fulla veckor & har även gjort ultraljudet. Jag skulle så gärna vilja spola fram klockan till klockan 14 imorgon, för då vet jag. Klockan 13 ligger jag återigen på den där britsen & försöker att hålla tillbaks tårarna av nervositet & rädsla.
 
Jag försöker så gott det går att inte connecta med det här barnet. Jag blir ledsen när jag tänker på det för ingående för jag vet att inget är säkert. En enda gång har jag drömt om den & jag minns det inte så väl. Tror jag födde för tidigt men det var en normalstor, blond flicka. Men annars försöker jag hålla känslomässigt avstånd för blir det negativt besked imorgon inbillar jag mig att det blir lättare så. Fast det blir det ju inte.. Tre bortkastade månader på att må skit dygnet runt, gå upp i vikt, klä mig för varmt för att dölja magen, vara skittråkig & inte orka något alls större delen av dagarna. Och sen behöva avbryta graviditeten... Varje gång frågar jag mig HUR jag orkar gå igenom det en gång till?
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0