....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Vecka 18.

Kategori: Graviditet

Igår gick jag in i 17 fulla veckor, alltså inne i v 18 om man nu räknar på det sättet. Jag säger oftast v 17+1, som jag är i idag. Det går fort nu.. Jag tror jag känner lite fladder i magen ibland men det går väldigt snabbt. Känslomässigt är jag fortfarande avstängt till stor del. Jag hoppas att ultrajudet ser bra ut så jag kan få släppa på det.
 
Magen är gigantisk & hård när man känner på den, ser antagligen höggravid för vissa. Tänk att vissa får jättesmå magar & andra stora, med ungefär lika stora bebisar i. Kroppen är fantastisk! Vi bär våra barn olika.
 
Annars mår jag väl rätt okey just nu. Illamåendet är borta men jag är flåsig. Blir andfådd snabbt fast jag innan knappt ökade pulsen. Jag har en bråkig ischias men den märks mest när jag ligger ner - tyvärr. Ett handtag i taket att hålla i när jag ska ur sängen vore något. ;) Är känsligare också, kan bli gråtfärdig för småsaker som en artikel eller händelse som jag annars inte ens hade reagerat på. Jag tål inte särskilt mycket godis (vilken tur att jag sällan är sugen på just godis som gravid) eller "mycket mat". Måste hela tiden akta mig för att äta liiiite för mycket, det krävs inte mycket för att min kropp ska reagera med rejäl matkoma, om man kan kalla det så? När jaag är mätt blir jag jättekonstig i huvudet & mår nästan illa. Inte ILLA men... det är svårt att förklara. Huvudet blir väldigt tungt & jag vill lägga mig ner. Det kan sitta i en hel kväll när jag väl mår så där, så det är rätt jobbigt faktiskt. Särskilt när jag är riktigt hungrig & behöver få äta mig mätt.
 
Igår:
 
 

KOMMENTARER:

  • Carin😝 säger:
    2017-07-31 | 12:20:56

    Wow! Så häftigt och underbart ditt sjätte barn! Så roligt super mum!!

    Svar: Förhoppningsvis. :)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0