....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Giftfria barnkläder.

Kategori: Tips & erbjudanden

I detta inlägg vill jag skriva lite om mina egna tankar på barn & miljö tillsammans med Little Bloom.
 
Det känns mer & mer som att fler blir medvetna om gifter som kan finnas i barns kläder. Jag tänkte inte på sådant förr men har börjat göra det rätt mycket faktiskt. Jag köper oftast från ekologiska märken till barnen. Men det började med att jag upptäckte att kläderna var väldigt mjuka & hållbara, det var mer efteråt som jag såg att kläderna även var eko. Jag köper dock inte alltid så men till stor del. Dom äldre barnen är det svårt att bestämma över & dom pekar oftast själva ut vad som är ok, men till dom små bestämmer jag ännu. ;)
 
Ni som läser min blogg regelbundet vet ju att jag älskar Mini Rodini & dom är faktiskt eko. Dessutom är även Geggamoja, Popupshop & Maxomorra det. Jag vet att det finns många som tycker att t.ex Mini Rodini är väldigt dyra men då räknar dessa personer inte med att 1. Kläderna håller oftast att ärvas 2. Kläderna har ett högt andrahandsvärde. Jag har sålt kläder för mer än vad jag köpte dom för - det handlar om efterfrågan helt enkelt. Skulle jag försöka sälja något från kedjorna hade jag fått någon tia. Skillnaden är enorm!
 
Det finns butiker som inriktar sig på att sälja just giftfria kläder till barn, vilket jag tycker är toppen! Ta bara Little Bloom, dom har valt att BARA sälja giftfria & barnvänliga barnkläder. "Barnkläder ska vara giftfria & ofarliga att bära." vilket borde vara en självklarhet men det är det verkligen inte tyvärr. Det finns oändligt många barn som går runt med tyger mot sin känsliga hud, där det sitter gifter & tränger in... Visst låter det läskigt? Inte ofta man tänker precis så. Jag hoppas att vi blir fler & fler som tänker lite till & undviker gifter så gott vi kan för våra barns skull men även för miljön.
 
 
Kommentera inlägget här:

RSS 2.0