....en barnklädestokig sexbarnsmamma.

Blandat innehåll.

Kategori: Vardagen

Undrar om det är fosterrörelser jag känner... hm. Vet att det antagligen är det, jag brukar känna runt denna vecka, men det känns alltid lika osäkert ändå tills det blir mer regelbundet. Nu är det mer någon sekund här & där.
 
Vi hade tänkt klippa gräs & sånt "kul" idag men det började regna vid lunch & regnar ännu. Det gör inte mig något trots att det var länge sen gräset klipptes. ;) Meeeeen.... det kommer fler dagar. Ska väl försöka få till nån dag med släp för att slänga lite skit som ligger ute, bl.a vårt gamla staket. Kanske inte är så fint att det ligger i en hög bara? ;) Meeeeeeeeen som sagt... det kommer fler dagar.
 
På tal om ingenting så älskade jag denna text: http://ladydahmer.nu/2017/july/mannen-tjanar-pengar-pa-kvinnors-ryggar.html Håller helt & hållet med!
 
 

KOMMENTARER:

  • Nina säger:
    2017-07-19 | 14:00:57

    Jag tycker alla hemmamammor gör ett fantaskiskt jobb och jag har själv varit hemma ca 6 år med mina 3 barn. Men nu känner jag att jag måste ta tag i jobb/utbildning och sikta mot ett fast jobb. Jag älskar att vara hemma med barnen och hade lätt kunnat fortsätta med det men har nu varit hemma i 2.5 år snart med min 3e och får vara glad över det.

    Jag är 35 år och åren går... Känner ingen längtan över att jobba igen (har jobbat med en rad olika jobb innan barnen) men vill få en trygg grund att stå på rent ekonomiskt. Jag hoppas och tror att jag och min man kommer hålla ihop alltid, vi har det fantastiskt på alla sätt. Men man kan aldrig ge garantier, han kan bli sjuk, dö, träffa någon annan. Man VET inte vad framtiden har att vänta. Och visst det finns städjobb/vården men jag trivs inte jättebra med det. Då får man försöka finna något annat.

    Som hon skrev att det är inte hon som är beroende av mannen utan mannen beroende av henne. Ja, absolut gör hon ett jätteviktigt jobb med barn och hem, verkligen! Det är ett heltidsjobb det. Men skulle han bli ensam hade det funnits förskola... Han hade kunnat försörja sig utan att leva på samhället. Han hade haft ett fast jobb.
    Hon hade inte haft det, eller vet inte just med henne men en ren hemmamamma utan jobb och utbildning kanske skulle behöva gå till socialen eller slita på timmar i vården.

    Att vara hemma med barnen, och skaffa fler och fler barn är fantastiskt. Men det är inte dumt att se lite framåt med, och försöka få ett arbete.... sen behöver man inte arbeta heltid, man har rätt att få arbeta deltid upp till barnet är en viss ålder. Jag kommer inte vilja arbeta heltid så länge barnen är små. Men skulle gärna ha ett fast jobb just för tryggheten.

    Svar: Alla prioriterar vi olika. En del skaffar inte ens barn förrän dom är 40 för att dom satsar på karriären. Men det där med att "han skulle kunna ha förskola" om hon inte fanns, hos oss skulle det inte funka så. Det beror ju på vad man har för arbetstider. Min man skulle få byta jobb helt för att få ihop det utan mig. Han är lika beroende av mig som jag är av honom, allt handlar inte enbart om pengar även om det underlättar livet. Men nej det är inte fel att se framåt & vara självständig för man vet inte vad som sker senare i livet. Men som sagt, alla prioriterar olika. :)
    Cim von Wowern

Kommentera inlägget här:

RSS 2.0